söndag 19 april 2009

DET BLÅSER ISKALLA VINDAR IDAG......En 18-årig kärlekshistoria håller på att ta slut...

Min kära Skruttan förra sommaren. Hon doftade timjan efteråt...

Skruttan i sin alldeles egna korgstol i höstas inbäddad mot kalla vindar....

Ännu fler bergsjuveler! (Klicka på bilderna om du vill veta namet)


Trots etiketten "växtporträtt" så är det ju inte mycket till beskrivning av släktet, men jag kanske kompletterar under dagens lopp om jag orkar. Annars får det bli en annan gång med andra bräckor.Idag sveper kalla vindar över trädgården. Den känns extra kall idag, när jag håller på att ta farväl av min älskade Skruttan.

Hoppas att dessa bilder kan värma Er!

16 kommentarer:

  1. Superbe!!! J'adore vos petites rocailles à bientôt

    SvaraRadera
  2. Ja, verkliga juveler. Både saxifragorna - och katten förstås!! Här var det 3 minus som kallast i natt. Burr! /Ruben

    SvaraRadera
  3. Åh vad tråkigt att höra om Skruttan.
    Du vet var jag finns om du behöver lite stöd eller hjälp med din underbara lilla kisse.

    Kramar från svärdotten.

    SvaraRadera
  4. Åhhh Anja!!
    Jag sitter här och gråter, sånt här sitter så nära en. Tänker på dig
    Carina

    SvaraRadera
  5. Så tråkigt, Anja. Förstår att detta är jättesvårt...tänker på dig!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Kära Anja, känner med dig, vet hur nära ni är. Jag vinkar till dig över Östersjön, till dig och Skruttan.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Det gör mig ont med din kära Skruttan. Hoppas ni får ett fint farväl i alla fall. Det gäller att försöka hålla kvar de fina minnena även i sorgens stund.
    Saxifragorna är fantastiska. Jag måste ha fler tror jag...
    En extra varm hälsning Eva

    SvaraRadera
  8. Just därför klarar jag inte av att ha djur...
    Skänker dig en värmande tanke härifrån!

    SvaraRadera
  9. Det är en jobbig tid att ta farväl men på något vis kan det vara ett privilegium att få den där sista stunden ihop istället för att det bara abrupt tar slut en dag.
    Hoppas det blir ett fint farväl för er, så gott det nu går.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Oj..... är det så..... lilla skruttan... och stackars Anja... :( Ja - vad skriver man? Att jag förstår..... och känner med dig. Stor kram till dig och en klapp till Skruttan *kram*

    SvaraRadera
  11. Så det är dags för Skruttan att ta farväl. Tror inte det finns något jobbigare än att behöva ta farväl av en gammal vän. Tänker på dig.
    Christer.

    SvaraRadera
  12. Tårarna rinner...Känner så innerligt väl igen hur det känns, tog farväl av en kär kattvän strax före jul. Fattdes ngr månader på att han blev 20 år. Det som kändes bra i den svåra stunden var att veta, han hade haft ett långt o lyckligt liv hos oss som älskade honom från första stund... Många minnen från alla år bär jag med mej i hjärtat, dom finns alltid kvar. Mvh M

    SvaraRadera
  13. Det är alltid jobbigt att ta farväl av en familje medlem, djur betyder så mycket, hoppas er stund blir fin...du har toppen fina bilder.
    tänker på er/catthie

    SvaraRadera
  14. Tack för era empatiuttryck. Jag förstår att många andra har varit med om detta./ mvh Anja

    SvaraRadera
  15. Sänder dig en kram,
    nej en stor KRAM till er båda.
    /MB

    SvaraRadera
  16. En liten kram från tanten på Hisingen.

    SvaraRadera