fredag 24 april 2009

BLOOMING FRIDAY


Fler Blooming Friday hos Katarina.

13 kommentarer:

  1. Oj vilka skönheter!Blommar allt detta hos dig nu? Den bredbladiga pärlhyacinten är jättesöt trots att den är blå ;)Den purpurfärgade nederdelen gör ju att även jag tycker om den.
    Hoppas du får en skön helg!
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Irisen är det en Juonoiris?
    Christer.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker mycket om pärlhyacinter (fast jag har inga än) – den tvåfärgade är ny för mig dock. Näckrosblodört och Hepatica är två nya bekantskaper som jag faller pladask för (den förra har verkligen en näckroskänsla över sig). Sedan tittar jag på den grönländska rhododenron – och ser att den kallas skvattram. Måntro rhododenron-familjen är större än jag anat? Det är en lärorik blogg du har :-)

    SvaraRadera
  4. Så många fantastiska vårblommor! Passa på att njuta allt du kan! Trevlig helg. /Ruben

    SvaraRadera
  5. Fina blommor som vanligt! Den två färgade pärl hyacinten var kul. Planterade en i höstas som var blå med vit topp. Väntar på att den ska börja blomma:)
    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  6. Härlig vårblomning hos dig ....Den där Näckrosblodörten är såååå fin :)
    Tjingeling
    Monica

    SvaraRadera
  7. Vilka underbara vårblommor!
    Jag fick Botanicuskatalogen häromdagen och hade bestämt mig för att inte köpa nåt - men efter att ha sett de här bilderna blir det nog nåt i alla fall =)
    Ha en trevlig helg
    /Helne

    SvaraRadera
  8. Oj oj vilka raringar. Alla har så många härliga växter att visa. Blir lite sugen på både det ena och andra. Kanske sniglarna blir så många i år så att jag kan ha lite roliga växter.
    Kanske skulle skaffa den där katalogen...
    Ha det så bra du kan
    Kram
    annika

    SvaraRadera
  9. Uhm så fiiiina!!
    Tack Anja för paketet! Anlänt välbehållet! Jag är superlycklig!!

    Jag har en sak till dig som står här & väntar. Skickar det så det kommer till dig i början av veckan. Ville inte skicka det så det blev stående på ett postkontor under helgen.;-)

    SvaraRadera
  10. Så underbara växter du bjuder på Anja! Inte minst att mötas av den härliga stjärnmagnolian. :) Trevlig helg! Kram Karin

    SvaraRadera
  11. Din trädgård måste vara rena himmelriket, Anja - så mycket vackert som blommar nu!
    Pärlhyacinterna har precis slagit ut här och håller vädret i sig så är nog träden helt utslagna på måndag.
    Ha en härlig helg bland blommorna!
    Katarina

    SvaraRadera
  12. Vilka fantastiskt fina växter. Och din header är ju så snygg.

    Ha en jättefin helg

    Gunilla

    SvaraRadera
  13. Så många härliga vårblommor du visar och så snyggt foto med träramen!!
    Roligt att se ovanligare växter som man inte känner till.
    Ha det så skönt i vårvärmen. /Ingela

    SvaraRadera