onsdag 14 april 2010


FÖRSÖKER SKRIVA TEXT TILL INLÄGGET, MEN DET GAR integra.
NAR JAG PUBLICERAR TEXTEN Totalt BLIR DEN FÖVRÄNGD.
JAG MÅSTE HA HELA TIDEN JÄRNKOLL IN ATT DET STAR ÖVERSÄTT "OCH inte" VISA ORIGINALSPRÅK ".
NÅGON Annan MED GOOGLE ÖVERSÄTTNINGSFUNKTION SOM PROBLEM HAR LIKADANA?


DET English namnet Känner jag mig sminkad porslinshyacint.


Maija Ger docka Blanka Tusan i litteraturen OCH tar en tupplur pa "fästmansoffan" i Krukträdgården.

Ha DET gott allesammans! /Anja


SA here ser DET UT MED bokstäverna OCH innehållet

15 kommentarer:

  1. Jag tycker om det namnet, porslinshyacint. Kanske för att jag är så glad i porslinsblommor( Hoya) men också för att klockan ju faktiskt ser ut att vara just av porslin. Jag var faktiskt inte klar över att det finns en 'alba', nu får jag försöka få tag i lökar, du frestar :)

    SvaraRadera
  2. Tänk att det är så bra med datorerna tills dem krånglar.Ibland blir det bara galen.
    Maija mår tydligen väldigt bra där i soffan.
    Anje

    SvaraRadera
  3. Heltokigt - och väldigt roligt! Försöker förgäves klura ut hur du känner dig när det gäller den ljuvliga porslinshyacinten...

    SvaraRadera
  4. Urtjusiga bilder och katten ser mycket go' ut!

    Visst kan man bli tokig på teknik och datorer.... Tålamod och kanske lite hjälp är vad som brukar behövas för mig i alla fall. Fast ibland slår man till och löser det som krånglar alldeles själv - och då känner man sig något nöjd....

    Ha' det gott!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  5. Den katten verkar ha det mysigt!!! Hoppas ditt textproblem löser sig. Förut har det aldrig varit något konstigt med texten, men nu ser den lite konstig ut. Gör du på något annorlunda sätt nu? /Ruben

    SvaraRadera
  6. RUBEN!
    Nej, jag gör inte på något annat sätt nu än förr. Problemet har jag dock haft med texten en tid nu. Jag måste skriva om texten flera gånger om jag vill ha den korrekt!
    Jag fattar inte vart jag skall vända mig för att få hjälp med detta?
    Eller Google har kanske tröttnat på mina töntiga texter och vill pigga upp det hela;)))?
    Om det här fortsätter slipper ni text i mina inlägg - jag har inte tid att sitta och korrigera texten i alla evighet.
    Nu provar jag att ta bort översättningsfunktionen och lägga en ny om ett par dagar./Anja

    SvaraRadera
  7. Hoppas det löser sig med textproblemet! Man kan ju bli galen på sånt där. Jag har bara problem med att styckeindelningen försvinner, vilket resulterar i lååååååååååånga stycken ibland. bara en tanke, skriver du direkt i blogger eller skriver du i ett dokument som du kopierar och klistrar in?

    SvaraRadera
  8. Vad knepigt Blogger beter sig med in text...förstår din frustration! Men jag njuter i alla fall av din fantstiska bild av Porslinshyacinten. Vilken fullträff!

    SvaraRadera
  9. GITTAN!
    Jag skriver direkt i blogger - men efter ditt tips provar jag medn att "klistar in" från ett annat program! Tack för det Gittan!/Anja

    SvaraRadera
  10. Ibland undrar man vad som händer! Jag skriver i LiveWriter för där går det mycket lättare och det blir sällan fel. Bilderna var urgo´a!
    Vårkram från Eva Linnea

    SvaraRadera
  11. Porslinshyacinten var ju bara helt underbar. Vilken ny fin banner du har! Ha det gott!

    SvaraRadera
  12. Finns det något mer frustrerande än en krånglande dator? Usch.
    Har ju inte läst bloggar på länge, så jag har suttit här och njutit av dina vackra bilder en stund. Wow, vilket växthus du har och vilka medelhavsväxter, vilka höjdare.
    //Camilla

    SvaraRadera
  13. Nämen Anja! tänkte jag först, nu har hon smuttat på.... innan hon skrev blogginlägget :)
    Ja, ibland får ju de där programmen fnatt, hoppas det ordnar sig för dig - fast det var ju lite kul att läsa hos dig ikväll ;)

    Jag gissar att du har en härlig tid nu i trädgården, njuter av dina söta blommor och katternas sällskap!

    Ha en skön helg, kram ♥

    SvaraRadera
  14. Må tro att du har köpt fin fina filten till Maja.
    Sitter och små skrattar för först undrade jag vad i hela världen har hänt med Anja?
    Det problemet har jag inte haft men jag skulle bli galen om jag fick det.
    Hoppas du inte smittar...
    Ha det gott
    annika
    Vilket ljus i julrosen!!!

    SvaraRadera
  15. Kväll Anja!
    Härligt foto med katt och rosensoffan!
    Ha en skön söndag!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera