onsdag 4 augusti 2010

DET GÅR INTE ATT GÖRA ETT VETTIGT INLÄGG!

HAR INGEN ANING OM VARFÖR.
JAG KAN INTE SÄTTA BILDTEXT, DÄRFÖR FÖRSÖKER JAG BERÄTTA VAD JAG VILL HA SAGT HÄR.

1)DE TVÅ FÖRSTA BILDERNA ÄR AV BLÅVINGEKLEDODENDRUM SOM FÅR FRODAS I VÄXTHUSET. DEN UNDERBARA FÄRGEN OCH DE SIRLIGA BLOMMORNA VINNER VILKET HJÄRTA SOM HELST. (BILDEN SER INTE "NORMAL" UT- INTE JAG SOM HAR MANIPULERAT DEN.)

 2) DEN TREDJE BILDEN ÄR MITT NÄTAUKTIONSFYND FRÅN AUKTIONSKOMPANIET.
BORDET  HJÄLPER TILL ATT SKAPA LITE ATMOSFÄR I ETT VÄXTHUSET MED LACKERADE ALUMINIUMPROFILER...EN BRA KOMPROMISS FÖR MIG SOM INTE HAR KÖRKORT OCH DÄRMED INTE KAN RÄNNA I OLIKA LOPPISAR.


3) BILD FYRA VISAR EN NYHET FÖR I ÅR FRÅN IMPECTA. EN  FANTASTISK VÄXTHUS-SPARRISBÖNA. JÄTTEGOD ATT KOKA ELLER WOKA!


4) PÅ BILD FEM VID SITTPLATSEN I KRUKTRÄDGÅRDEN VÄXER EN ROLIG HIBISKUS, SOM MÅNGA FÖRVÄXLAR MED EN MARIJUANAPLANTA. DEN HÄR ÄR FRÅN  FRÅN SÖDRA USA DÄR DEN VÄXER TYDLIGEN PÅ SINA HÅLL I DIKESKANTER OCH KÄRR. DEN VILL HA SOL OCH MYCKET BLÖTT (UNDRAR HUR DEN SKULLE FUNKA VID SUMPZONEN I EN DAMM?)


5) HOS MIG ÄR DEN ÄNNU I KNOPPSTADIET - MEN! - VILKA SNYGGA KNOPPAR DÅ! 

PS

SMHI HAR LOVAT SOL TILL SÖNDAG......;)))!

                                                                 DS

                                     NJUT AV SOMMAREN PÅ DITT SÄTT! /Anja

17 kommentarer:

  1. Blogger uppför sig allt tetigare numera. Har ett konto på WordPress som jag kanske kommer att hoppa över till om det inte blir bättre på Blogger.

    Visst är knopparna fina på H. coccinean. Men det finns en hibiskus som har ännu mera cvannabis lika blad H, cannabinus. Om man skulle skaffa fröer till de bägge och ha längs tomtkanten :-) :-) :-)

    Har för mig att coccinean skall klara sig ute hos dig året runt, då uppför den sig som en örtartad växt och allt ovan mark fryser ned.

    Ha det gott!
    Christer.

    SvaraRadera
  2. Jätte fina bilder!! Håller tummarna för sol på söndag:D
    Tänkte på alla som ska ha öppet i sina trädgårdar igår när jag rensade mina rabatter...tur jag inte har öppet. Har misskött trädgården på sista tiden. Lusten har inte infunnit sig, men nu känns det kul igen. Ha det bra! Kram

    SvaraRadera
  3. De knopparna var ju så snygga, att det nästan är synd om blomman slår ut!!!
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  4. Nähä! INGEN gillar mitt bord;(((!
    VILKEN TUR FÖR MIG att jag gillar den själv då;))))!/Anja

    SvaraRadera
  5. Jorå.. jag gillar bordet... :-) och allt annat... Du har alltid så intressanta och vackra växter att visa.. Den där sparrisbönan ser ju hur fräck ut som helst....

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  6. Hej Anja!
    Jodå, här är en till som gillade bordet :=) gillar även allt de andra....sen var din Hibiscus superfin....

    SvaraRadera
  7. Fräckt inlägg!!!! Härliga växter, mustiga färger och fräcka detaljer....mycket imponerande!!!!!!
    Lycka till på söndag!!!!!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  8. Jag tycker ditt inlägg var väldigt vettigt! OK, jag förstår vad du menar. Jättefina bilder.
    Här har solen skinit, men det var mörka moln på himlen. De blåste som tur var bort.
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jättefina bilder igen.Vilka bönor!fantastisk färg. minst en gång om året reser jag till Sverige. Mest till Norrköping där jag bor hos en mycket god vän.Min dotter brukar resa ner från Umeåtrakten och så träffas vi halvvägs båda två.
    Ha det bra.
    Anje

    SvaraRadera
  10. Kollade just väderprognosen för ditt hörn av världen och det ser ut som om du kanske slipper regn på söndag! Hurra! Här får du en distanslyckospark!

    SvaraRadera
  11. Den sparrisbönan blev jag sugen på!
    Jättestort lycka til i morgon!
    Kram!

    SvaraRadera
  12. "Så mycket helt hysteriskt arbete för en enda regnig dag..." - citerar en närstående;)))!

    Ja. Det är heldagsregn som gäller i morgon hos oss om prognoserna håller. Men - det är inte "imorgon" ännu;)....!/Anja

    SvaraRadera
  13. Tror solen skiner på dig i morgon - det är du värd.
    Din hibiskus, vilka underbart fina knoppar den har.
    Forsatt trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  14. Alltid lika spännande växter hos dig Anja.
    Hur har det gått idag?
    Vi har haft spöregn hela dagen.
    Hoppas på en lite rapport.
    Annika

    SvaraRadera