fredag 29 juni 2012


NYTT GREPP!
Det är många med mig - råkar jag veta - som tycker att det tar mycket tid att lämna kommentarer. Den som dessutom har ordverifiering i sin kommentarsformulär riskerar definitivt att bli utan kommentar.
För min egen del vill jag införa en frizon från kommentarer. Visst tycker jag att det är jätteroligt att få en engagerad kommentar men jag vill 
befria Er från 'artighetskommentarerna'. Vi har alla en del annat att göra än att sitta vid datorn under den korta sommaren och jag har äntligen insett att jag är inte världens medelpunkt ;)))! Jag antar att många sitter på kvällen och tittar igenom olika inlägg. Ofta är man för trött för att orka kommentera.
Du som orkar och vill veta något eller har någon synpunkt på något i mina inlägg är naturligtvis välkommen att skriva. Det finns ju flera möjligheter att nå mig: Min sida i FB (se vänster kolumn), epost och kommentarformuläret, förstås.
Jag är glad åt alla som tittar på mina inlägg samtidigt som jag inte vill uppta någons tid i onödan. 
Hoppas innerligt att jag har lyckats att förmedla det jag menar:
1)Det är roligt om just DU får ut något av mina inlägg genom att titta/läsa dem.
2) DU 'måste' inte lämna en kommentar av artighet
3) Har du frågor eller synpunkter eller annat som gör att du vill skriva några rader så finns flera kanaler tillgängliga
4) Jag säger detta med hänsyn till att vi vill alla vara ute så mycket vi kan utan att känna oss pressade att skriva 20-30 'artighetskommentarer'....Jag vet ju att du är 'med 'mig om du t.ex. följer min blogg.
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Nu blommar drottningskon och en del annat - äntligen!
 
Åh vad jag tycker om att fastna i meningslösa detaljer. De tilltalar mitt enkla estetiska sinne och ger mig inspiration

Att låta blicken svepa över en vy tilltalar mig också. Vissa vyer fångar min uppmärksamhet för stunden...
Alltså: Du är välkommen att lämna kommentar eller skriva några ord i min FB men, känn dig inte 'tvingad'! 
Kolla i någon annan insändare också och var ute och njut i din egen trädgård!
(Kanske riskerar jag att inte få någon enda kommentar, men det får jag i så fall ta! Bara NI och jag mår gott!)


Ha det gott!




11 kommentarer:

  1. Underbara bilder Anja, är så avundssjuk på alla som kan odla drottningskon, har försökt på olika platser men de vill inte komma upp året efter:( Men jag har inte givit upp, köpte en till i år:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. så vacker!!jag hade knopp på min som torkade in av någon konstig anledning. För det var defensivt inte torka.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  3. Hej Anja,
    vill bara säga att jag följer din blogg men hinner inte alltid kommentera och jag mår jättebra idag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ett ord i rättan tid! Önskar att många instämmer - visst vill/måste man vara ute i trädgården så mycket som möjligt nu under den allra finaste tiden! Och det där eländet med ordverifiering! Särskilt när man ska tyda nästan oläsliga krumelurer, inte lätt när man ser som en kratta!
    Jag ser bloggandet i första hand som ett sätt att föra dagbok över trädgårdens utveckling och i någon mån som ett sätt att dela med mig av erfarenheter och "uppfinningar".Och som ett sätt att få givande kontakter med likasinnade. Dig till exempel!
    Och jag har faktiskt en fråga: Vi är på jakt efter fler buskar och mindre träd och eftersom jag är svag för silvervitt blir jag intresserad av det fina trädet som syns på en av dina vyer. Förmodligen är det för avancerat för vår zon men vill gärna kolla upp det.
    Kram/Laila

    SvaraRadera
  5. Bra skrivet Anja, jag är en av dem som ofta läser men sällan kommenterar, ibland skulle jag bara vilja gå in och snabbt skriva: "läst, gillar, tycker om din blogg". För att ge en hint om att jag läst för att jag gillar det jag läser, det är ju därför jag återkommer :)
    Tack för i går, kram :)

    SvaraRadera
  6. Hej Alla!
    Jo, jag har pratat med så många som tycker att det är lite frustrerande när man 'måste' (man måste ju inte!)skriva en massa kommentarer därför att man har själv fått ett antal. Ingen vill vara oartig och alla är naturligtvis rädda om de fina kontakter man får här på bloggen.
    Lotta tyckte att man skulle bara skriva ett ord eller dylikt, bara för att visa att man uppskattar just det inlägget, men man har inte själv så mycket att tillföra in en kommentar just då. Varför skulle det inte räcka att skriva: Gillar!?
    Om man följer någons blogg betyder det väl att 'Jag gillar din blogg'?
    Ibland vill man ju skriva mer och det blir förstås ingen ledsen av;)!

    Roligt med synpunkter i alla fall!

    /Anja

    SvaraRadera
  7. Bra idé Anja :-)
    Har gått med lite dåligt samvete ett tag nu för jag vill hellre vara ute än sitta för länge vid datorn. Läser ofta inläggen på min blogglista men är dålig på att kommentera.
    Återkommer ang. skissen. Skall nog inte vara omöjligt.
    Trevlig helg!
    Birgitta

    SvaraRadera
  8. Jeg drister meg innpå med en kommentar likevel jeg :) Fordi jeg selv synes det er hyggelig å legge igjen en lite hilsen for å vise at jeg har vært her og at jeg selvfølgelig setter stor pris på få en titt inn i hagen din og se på det som blomster akkurat nå. FB er jeg ikke registert på :)

    SvaraRadera
  9. Bra tänkt Anja, men jag önskar att det fanns en "gilla"-knapp som på facebook, en liten markering att det var trevligt att få ta del av inlägget!

    SvaraRadera
  10. Väl talat!
    Jag har varken tid att kolla, kommentera eller ibland blogga såhär års. Men brukar ta igen bloggtittandet på helgen. Särskilt om det regnar...
    Artighetskommentarer, nja, det hoppas jag att vi alla bespararar varandra. Men man vill ju gärna tala om när man tycker något är fint och inspirerande :-) Vilket jag tycker att dina bilder på solfjäderslönnen och silverpäronet är!
    Mitt silverpäron är till min stora sorg dött :-( Funderar på om jag vågar plantera ett nytt, eller om jag skall skaffa något annat.

    Ha en riktigt go helg!

    SvaraRadera
  11. Hej Anja! Idag har jag lagt till Reaktioner på min blogg, för de som inte vill/hinner kommentera, men som ändå vill lämna en snabb reaktion. Får se om det funkar...

    Kram!

    SvaraRadera