måndag 17 september 2012



OMKRUKNING AV EN DEL VÄXTER
som bildat flera rosetter i kruka och kan delas nu. De hinner bilda stadiga rötter innan vintern och är klara för utplantering  på våren 2013.
En riktigt stor favorit är Androsace strigillosa en vacker grusvivesläkting. Är du intresserad av att veta mer om denna vackra 'kinesiska' läs här i Flora of China



En vintergrön bladrosett som trivs i fuktigt men, välderänerat läge i skiftande ljus. Den blommar på försommaren. 


      Ha det gott !
                          /Anja


12 kommentarer:

  1. For en stor liten skjønnhet! Jeg elsker disse små :) God høstuke Anja!

    SvaraRadera
  2. Superbra tips, Anja! Hoppas allt är bra med dig! Den var jättesöt! Har aldrig sett den förr ,inget man hittar i ordinarie plantskolor, skulle jag tro! Ha det fint! Kram Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej. Den finns inte i vanliga plantskolor. Själv har jag skaffat mina genom sådd av frön.

      Radera
  3. GUUUD... vad fina dom är!Såna har jag aldrig sett!
    Ha det gott,Karla.

    SvaraRadera
  4. Vilken söt blomma! Den ser nästan ut som en vårblomma tycker jag.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. oi kun kaunis kukka. Tuollaista en olekaan nähnyt ennen.
    Kaikkea hyvää sinulle Anja.

    SvaraRadera
  6. Det var en av de mest bedårande små skönheter jag sett! Så skir, men ser samtidigt rejält robust ut i stängel och blad. Ljuvlig!
    Kram och ha det så bra.
    Törnrosa

    SvaraRadera
  7. Mycket vacker, men verkar ha krav som inte vår trädgård kan ställa upp med!

    SvaraRadera
  8. Så fin den är.Har aldrig sett den och tror inte den skulle trivas i Mon Jardin.
    Ha det fint
    Anje

    SvaraRadera
  9. Nu har jag gått runt i alla dina rum på bloggen! Jag ser sååå mycket fram emot att få se de i verkligheten :) Johanna mår bra och jag lovar jag ska ta hand om henne.... värre är det dock med Änglatrumpeten :(

    Kram och sköt om dig !

    SvaraRadera
  10. Men såå söt den var!!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  11. Snygga bilder du visar här, den lilla växten var ju en riktig skönhet som jag aldrig sett förr.
    Ha det fint.

    SvaraRadera