onsdag 25 september 2013



Favoritväxt i september
Sensommarens otroliga ensemble av prima ballerinor
Jätteverbena, Verbena bonariensis
Det surrar så härligt av höstens sista humlor som stressade flyger omkring för att samla årets sista nektar. En blomma som bjuder fantastisk föreställning i höstsolen.

Denna milda, soliga höst gör att även daglijor blommar med enstaka blommor
Anna Vattenkanna har fler som presenterar sin                                                                              favoritseptemberväxt!

                Ha det så mysigt i septembermörker!

8 kommentarer:

  1. Lyckliga du som fortfarande harblommor i din trädgård. Så vackra dem är. Njuterav dina bilder.
    Anje

    SvaraRadera
  2. Mycket bra val, skulle lika gärna ha kunnat vara mitt!
    /Katarina

    SvaraRadera
  3. Superbra val...om man inte beställer frön ifrån impekta som jag tyvärr gjorde i år! Upp kom de och är jättestora och vackra men blommorna slår inte ut på riktigt utan de ser ut som en tistel eller nåt annat. Jaag har fått reda på att det är en annan sort :( Inte alls fina. Men som tur var har jag ett par frösådda från förra året som ser ut som dina vackra :)
    hursom! Ett superval helt i min smak!

    SvaraRadera
  4. Mmmm, den är verkligen en underbar sensommarblomma. Vackra bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Lekre bilder, spesielt det første, av en staselig blomst : ) God høst i hagen Anja!

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att den är så vacker men konstigt nog har jag aldrig haft den i min egen trädgård, förstår inte varför. Får se om jag kommer ihåg att så till nästa år:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  7. Vackra blommor och fint val! Har haft den för länge sen i min trädgård. Bara det blir lite mer ordning här så ska den allt få komma igen.
    Ha en fin höst dag! Kram

    SvaraRadera
  8. Jeg kan godt lide billederne i dette indlæg. Farverne er så dejligt mættede.
    Verbenaen danner fine streger i billedet. Og så er der jo det dejlige septemberlys.

    SvaraRadera