måndag 27 januari 2014

Efter två dagars rensande av hårddisken tycks allt funka hyfsat

Har haft tidigare köpta varianter av  diskrensning, men i år tyckte jag att de är för dyra och brydde mig inte om att förnya kontrakten. Kanske var det därför som datorn så småningom blev slöare och slöare. Har inte kunnat kommentera hos andra p.g.a. att det har gått för sakta.
Jag tog en riktig studierunda i mina befintliga program och hittade en del bra rensingsprogram. 
Fick veta att min dator var invaderad av en trojan (usch och fy!)plus en himla massa annat bråte vilka jag har nu blivit av med efter timmar av körning med olika rensningsprogram. Nu går det fint igen. Kanske har det även varit orsaken till att många har haft svårt att lämna kommentar?
Nä. Jag fattar nada. Huvudsaken är att det funkar!

Förra veckans tulpaner ser ut att vilja ge upp, men en sista föreställning är alltid utöver det vanliga!

               

9 kommentarer:

  1. Det är värt att satsa på en rensningsprogram. Fint att det fungerar igen. För vad gör man utan sin dator????
    Vilken fantastisk färg på dina tulpaner.
    Ha en fin vecka.
    Anje

    SvaraRadera
  2. Erkänner att jag tänkte disk, som tallrikar och glas...fick mig ett litet skratt. Härliga tulpaner. Mina sistaversentulpaner är enbart kompostvärda.
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Så bra att du har fått fart på din dator igen.Tråkigt när det strular.
    Ha en skön dag.

    SvaraRadera
  4. Wow vilka underbara tulpaner! Ja, jag tänkte exakt som Anette också ;)) Hoppas nu att du och vi kan kommentera bättre nu. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  5. Datorkrångel är ett elände, men dina tulpaner är förtjusande, vilket skimmer i kronbladen.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så bra att du kunde fixa själv!
    Blev väldigt glad för din senaste kommentar hos mig - tack!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Det er alltid noe virus der ute så det er best å være føre var :-) Et godt antivirusprogram kan være vel verdt prisen og ellers så kan en god rens gjøre god nytte på effekten på maskinen. Godt det hjap!

    SvaraRadera
  8. Så härligt att du kunde fixa det själv, det finns inget värre än krånglande datorer...
    Underbar bild på en vacker tulpan.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  9. Jeg kom bare lige forbi.
    Smukke tulipaner.
    Træls når ens computer driller.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god aften.

    SvaraRadera