fredag 7 februari 2014



      Androsace Mariae


  Bilden är lånad från Flora of China 


Så förvånad jag blev, när postbilen tutade utanför vår infart. Den lämnade ett rätt stort paket. Vid närmare koll på avsändaren förstod jag att Kevock Garden hade redan skickat plantorna  jag hade beställt???!!!
Säkert mitt eget fel att de kom redan, men vi har haft det rätt jobbigt med det ena och det andra och jag har inte hunnit kolla om jag borde ha lämnat något meddelande om önskad leverans.
Å andra sidan! Så härligt! Ett riktigt, riktigt vårtecken mitt i vintern.
En av växterna är denna lilla skönhet för torrt och soligt ställe på mitt Berg!
Så här ynka ser den ut just nu:
Får se om jag får till det med denna "ynkedom" så att den kommer att se ut som på bilden ovan...

Blommig fredag har Å andra sidan som tema idag. Ta en titt på hur andra har tolkat temat. Klicka HÄR

                       

12 kommentarer:

  1. Var väl på sätt och vis bra.Då hinner ju växterna växa till sej innan det är dags att sätta ut dom.
    Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  2. Gudars, jag skulle nog få panik! Men du har ju din källare och bra belysning så det fixar sig säker!
    Här regnar det, fördel: ingen ishalka - nackdel: mörkt och grått och ruggigt. Pular med bokslut.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Lykke til! Jeg har kjøpt mange småtasser av noen planter :-) og god helg selvfølgelig :-))

    SvaraRadera
  4. Det är bara att hålla tummarna - för det var en vacker växt du berställt.....
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  5. Lycka till med din lilla "telning"! Jag håller tummarna.
    En fin helg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  6. Hej Anja!
    Då får vi hoppas på att din lilla skyddsling tar sig!
    Trevlig helg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  7. Precis hemkommen efter en trevlig kväll hos goda vänner. I stället för att gå till sängs hamnade jag vid datorn. Hoppas nu ynkedomen du köpt växer till och blir utplanteringsbar under de veckor (månader) som är kvar innan våren är här på riktigt. Känner jag dig rätt kommer du att få den att växa och kanske blomma redan i år.
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  8. Det var inte mycket till blomma nu! Hoppas verkligen du lyckas hålla den vid liv :) Apropå liv så har du glömt eller inte lyckats att lägga upp länken hos Helena!!

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Helt nydelig!
    Lykke til! Vinterfukt er vel en utfordring...

    SvaraRadera
  10. Jag hopas och tror att din nya planta kommer att klara sig bra.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  11. Den lilla ynkedomen ser ut som en liten juvel som den ligger där. Vad fin den kommer att bli och det blir den säkert i dina händer.
    Önskar dig en fin vecka.
    Anje

    SvaraRadera
  12. Oj hoppas den ynkedomen hinner glädja dig denna sommar.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera