onsdag 11 juni 2014

Ska jag någonsin lära mig 
att ta till mig lite positiv feedback?
Man talar om det "svenskaste" som finns nämligen jantelagen och "lagom".
Tänk att jag har vuxit upp med dessa två begrepp, fast i Finland och på finska och ändå aldrig lärt  mig vara  "lagom". 
Att jag kom att tänka på detta är därför att Hus & Hem Trädgård har publicerat ett par bilder från min trädgård under rubriken Bloggarnas idéer.
SÅ fort jag ser bilderna så sätter min klena självkänsla igång: Men herregu. Usch! Tänk att de ville visa det här! Det är väl inget å se. Och jag själv då?! Hej! Hjälp mig å dö så hemsk jag ser ut! Tog bilden på mig själv en kulen vinterdag trött och jävlig. Usch!
Alltså: Jag känner mig jättegenerad samtidigt som det känns lite kul också.
Men, en sak är säker: Maken få ta en lite gladare bild på mig. Så där jävlig kan man bara inte få lov att se ut på bild ;-))! Eller hur?!( Den bilden ser du bara om du köper tidningen ;-)))! )

                                                          Bilderna är ett och två år gamla. 
                                                           Här ett par tagna idag

Vilken tur att det finns yngre generationer med bättre självkänsla än den jag har :-)!

                                                             Ha det gott!

31 kommentarer:

  1. Kul att vara med i tidningsreportage :) här är en till med dåligt självförtroende, undviker helst speglar nu för tiden :( Troligtvis är det "bara" vi själva som ser alla fel men men.... Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det ser jättetrevligt ut! Och du med! Och bra tips bjuder du på. Var stolt och glad!
    /Katarina

    SvaraRadera
  3. Du skall vara stolt över både dig själv och din trädgård, Anja!

    Uppvuxen i Jantes hemland som jag är så tror jag att jag förstår precis vad du menar med det du skriver. Vi är nog många som tänker och känner precis som du när det gäller oss själv!

    När du är med i tidningen så måste jag nog se till att köpa den i alla fall!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Tiedän tunteen. Mulla on samaa taipumusta... Onnea lehtijutusta, Anja!

    SvaraRadera
  5. Her var det ingenting å skjemmes over! Tvert i mot kan du bare være stolt Anja :-))

    SvaraRadera
  6. Kyllä voit olla ylpeä kun omistat noin kauniin puutarhan, ei se itsestään ole syntynyt vaan töitä on pitänyt tehdä paljon!

    SvaraRadera
  7. Känner igen det. Vi kvinnor är självkritiska på gott och ont. Vill alltid att resultatet ska vara bättre.Tänkte på Isa när hon tackade för att jag skickat ett reportage med henne i en tidning, men la till Usch !! Jag tyckte det var bra. Har inte sett tidningen med dig, men det var säkert också bra. Det viktiga är ändå innehållet i artikeln.
    /Luna

    SvaraRadera
  8. When you see the stress in work, life, friv could well be a good site to try.
    Thanks you for sharing
    Friv Games, Friv Online, Friv.com, Friv

    SvaraRadera
  9. Play free Friv games flash online games flash.
    Thanks you for sharing
    Friv Games | Friv Online

    SvaraRadera
  10. You need to kill time, you need entertainment. Refer to our website. hope you get the most comfort.
    Thanks you for sharing!
    Friv
    Friv Games
    Yepi 4
    Kizi 4

    SvaraRadera
  11. you'd have time to look these kids active. Please visit our website and let us play the game interesting.
    Thanks for sharing !
    Friv 10
    Kizi 10
    Yepi 2

    SvaraRadera
  12. You need to kill time, you'd have time to look these kids active. Refer to our website. Hope you get the most comfort.
    Thanks for sharing !
    Friv 5
    Kizi 1
    Yepi 3

    SvaraRadera
  13. When you're tired, you want to relax after a stressful working hours, you need to have time to take care of the kids active.
    Please visit our website and play exciting flash games.Thanks you for sharing!
    Friv 4

    SvaraRadera
  14. Hotmail is an email account of Microsoft Corporation. Like Google's Gmail, it is full of features usually xuyen.Neu of an email you want to register an account please follow these basic steps:
    Hotmail login

    Hotmail review

    Sign in to hotmail

    Login to hotmail

    Recover hotmail password

    Tank Trouble is a very interesting flash game about tanks, about war and about destruction
    TANK TROUBLE | TANK TROUBLE 2

    One Penguin Takes it personally when he is surfing the web and stumbles upon a web site telling him that he cant fly, after that he sets his mind to research and practice flying until he can prove the world that he can..
    Slitherio | LEARN TO FLY | LEARN TO FLY 2

    Strike Force Heroes is a new game action-packed shooter from the creators of Raze; with 3 game modes, 15 campaign missions and over 65 weapons.
    Strike Force Heroes | Strike Force Heroes 4

    SvaraRadera
  15. You'd have time to look these kids active. Please visit our website and let us play the games interesting.
    Thanks you for sharing !
    Friv 100
    Friv 8
    Friv 2

    SvaraRadera
  16. invites you to play games for a chance to win cars Corolla Altis car

    Kizi 100
    Games2Win
    Kizi 5
    Friv Games

    SvaraRadera
  17. I was working and suddenly I visits your site frequently and recommended it to me to read also. Age Of War 2
    Big Farm | Slitherio
    Tank Trouble | Happy Wheels
    Goodgeme Empire | Slither.io

    SvaraRadera
  18. You want to relax after a stressful working hours. Refer to our website. Hope you get the most comfort.
    Thanks for sharing !
    GirlsGoGames
    Kizi 100
    Frvi

    SvaraRadera
  19. You may think it will not help anything to you, but I believe it gives you a lot of inspiration for your article
    baixar musicas , baixar musicas gratis , musicas baixar , download musicas , musicas download

    SvaraRadera
  20. Many thanks for sharing the information in your blog.
    Y8Y8Y8

    SvaraRadera
  21. Mostly people have all the same things when they are writing academic task or any other writing, especially light music most people like during the writing.
    dream league soccer download , dream league soccer apk , download dream league soccer , dream league soccer

    SvaraRadera
  22. Life becomes more interesting and wonderful when you share your memorable moments with friends and family through unique photographs. You can create your own unique style impressed with image editing software. And after hours of work stress you can also
    dr driving, dr driving baixar ,download dr driving, dr driving

    SvaraRadera
  23. You need to have time to take care of the active. It in fact was a amusement account it. Look advanced to far added agreeable from you.

    baixar banana kong , banana kong , download banana kong , banana kong download , banana kong

    SvaraRadera
  24. Your article helped me together multiple views on the matter. In life there are a lot of the stress and fatigue, you just visit my website or games and apps for your phone

    clash royale game, clash royale apk , download clash royale , clash royale

    SvaraRadera
  25. Truly, this article is really one of the very best in the history of articles. I am a antique ’Article’ collector and I sometimes read some new articles if I find them interesting
    Hotmail Login , Hotmail Signin , Hotmail Log in

    SvaraRadera
  26. Thanks for the sharing of such information we will pass it on to our readers.
    Friv
    Friv Games
    Friv.com

    SvaraRadera
  27. Our website has many interesting games. Please share this with your friends and have fun.
    Friv 2/
    Kizi 1000

    SvaraRadera
  28. Welcome, your blog is great. It's very interesting and meaningful
    Kizi
    Kizi 1
    Gahe

    SvaraRadera

Sidvisningar förra veckan