tisdag 13 januari 2015



När takpannor flyger i stormen 
            då blir åtminstone jag förtvivlad!

Det ingår s.a.s. inte i min repertoar att balansera på taket med tung takpanna och skruvdragare. Då undrar man vem kan tänkas att hjälpa?
Takläggare är i allmänhet inte intresserade av att åka en lång väg för 5 minuters jobb.
Men jag ställde frågan i FB och fick svar snabbt!
Därför vill jag så gärna berätta varifrån hjälpen kom. Inte tror jag att Tjörns Trädgårdar
med trädgårdsanläggningsmästaren Mikael S. Andersson lider direkt brist på uppdrag  men ändå tog han tid att komma hit och hjälpa mig två gånger . En härlig inställning även om jag fick lite dåligt samvete av att lura någon hit i "ödemarken" för ett struntjobb. Men, även ett sådant måste göras för att det inte ska regna in på vinden.

Jag lovar Mikael att om jag vinner på Postkodmiljonären kommer jag att anlita ditt företag till lite vettigare jobb ,-)))!

Här får du ett litet fång av rosenbräckor! Saxifraga Ardensii - Gruppen
Inga rariterer, men så otroligt fina när de blommar.



                                                                        Tack Mikael!

8 kommentarer:

  1. Jeg er enig i at Saxifraga Ardensii er nydelig når den blomstrer! Stormen gjorde heldigvis ingen skade hos meg, så jeg puster lettet ut for denne gang. Fin kveld til deg! Hilsen Anne-Kristin

    SvaraRadera
  2. Vilken tur du fick hjälp!! Det finns hjältar lite var stans i Sverige som ställer upp då man behöver hjälp, även om man själv tycker det är ett litet problem så blir det stort då man inte själv kan fixa det.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Det var riktigt rart gjort av Mikael, men så är han en snäll människa också:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Kaunista peitettä. Mikähän on vikana, kun tuo punainen ei meillä viihdy. Valkoiset vain leviävät hurjasti ;) Hyvä kun sait apua. Minäkin olen saanut apua FB:n kautta nopeasti. Apua tappamiseen, sieltä löytyi siihen pystyvä henkilö -metsästäjä.

    SvaraRadera
  5. Härligt att man kan få tag på en hantverkare som förstår det utsatta läge man kan vara i ibland! All heder åt Mikael!!
    Eftersom vi börjar bli lite till åren så har min gubbe - som tidigare klättrade som en apa - sagt ifrån att han hädanefter INTE kommer göra några fler jobb på tak eller sånt som fordrar stegar.
    Just nu väntar vi därför på vår kompis och elektriker som ska byta ytterlampa vid verkstan. Det är 3-4 meter dit upp, så Rolle vägrar.....och det är inget att säga om det. Själv är jag ju höjdrädd!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  6. Härligt med folk som fattar galoppen!
    /Eva Linnea

    SvaraRadera
  7. Va skönt att du hittade någon som kunde hjälpa till!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Vilken tur att du fick hjälp!
    Hoppas du snart blir postgårdsmiljonär så vi får se vad han gör för dej då!!Ha det bra!

    SvaraRadera