tisdag 10 mars 2015






                               Låt luften cirkulera!
I mitt lilla drivplasthus som jag har inne  glashuset, där jag driver årets annueller, blir luften gärna kvav och stillastående när solen gassar.  Då åker vita flygare, spinn och andra skadeinsekter gärna på semester just dit! Men, när man motar de glada semesterfirarna med sjuhelsikes tornado bokar de om resan till en annan semesterort ,-)))!
Alltså: Torr, varm, stillastående luft = semesterparadis för icke önskvärda småjävlar!
Här är min lösning:
 
                       Den svarta "tornadons" luftraseri vid dörren gör ingen vit flygare glad.


                                                   Men, min pensékruka gör varje fall mig själv glad.


En stor kruka med bortglömda kungsängsliljelökar som fullständigt exploderade i en unison vårflor. 

                                                                      Ha en riktigt go' dag!

12 kommentarer:

  1. Et lurt trik! Jeg bruker en vifte i vekstrommet mitt :-))

    SvaraRadera
  2. Tänk om alla krukor man glömde bort kunde belöna en så där - alldeles ljuvligt med så många Kungsängsliljor!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så bra när man kommer på en lösning som fungerar. Vita flygare är inte roligt! Hade det en gång i mitt växthus i förra trädgården..fy , säger jag bara. Önskar att jAG kunde glömma bort en sådan skatt med lökar:)
    Har lärt mig lite mer med telefonen, med hjälp av dottern ...hehe. Har faktiskt haft Instagram och Pinterest ett tag redan:))
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Skulle nästan kunna tro att din "tornado" var här i går för du milde vad det blåste. Bra att kunna komma på ett sätt att bli av med vita flygare :) Underbar kruka med kungsängsliljor! Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte om man blir av med dem, men min avsikt är att förhindra dem att komma in.

      Radera
  5. Vilken bra idé! Och vilka fina krukor med vårblommor du har!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Så fina "bortglömda" vårblommor.
    Bra tanke du hade. Hoppas dem semestrar någon annanstans nu.
    Anje

    SvaraRadera
  7. Har vifte i veksthuset, og har faktisk aldri hatt hvitfly der, men de elsker rododendroene våre, så jeg tenkte å begynne å sprøyte med grønnsåpe denne uka..
    Håper du lykkes med tornadoen :-))

    SvaraRadera
  8. Superbra! Hjälper det mot spinn och bladlöss också? I så fall kanske man ska investera i en fläkt?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spinn trivs i stillastående, torr, varm luft.
      Den bevingade bladlösshonan klarar nog inte att flyga genom min "tornado" ;-)!

      Radera
    2. Spinn trivs i stillastående, torr, varm luft.
      Den bevingade bladlösshonan klarar nog inte att flyga genom min "tornado" ;-)!

      Radera
  9. Tänk så mycket vi har att njuta av och du är bra på fräna lösningar ser jag
    Ha en fin torsdag
    kram Meta

    SvaraRadera

Sidvisningar förra veckan