tisdag 31 mars 2015


      Våren är här!

Ingen hetta ute precis men hyggligt väder ändå. Och det är nog aldrig så trevligt att göra i ordning krukor som så här dags. 
Var på Blomsterlandet och jag kunde konstatera att gult är inte längre den dominerande påskfärgen bland krukor, fjädrar och dekorer. Hm. "Ur led är tiden" ;-))! Jag gillar gult, som en del redan vet, året om.




Jorden håller på att vakna. Julrosorna kommer att blomma ett bra tag till tack vare solbristen 

Lungörten är alltid tidiga

Denna lilla bräcka hade en blomma förra året. I år ser det lite bättre ut.

                                
                                                            Ha det gott!

12 kommentarer:

  1. Våren kommer her og, smått om senn. Idag var det is på fjorden igjen og -6 grader.
    Foran huset kan vi kun ha påskeliljer ( parkering og inngangsparti pga rådyr ), men ellers er det masse blått, mørk lilla, rosa og hvitt !
    Kanskje vi blir litt forsynt av gult akkurat nå ?
    Fine vårbilder !
    Eirin

    SvaraRadera
  2. Herlig vårlig hos deg Anja :-)) Ønsker deg en fin påskeuke!

    SvaraRadera
  3. Besökte också Blomsterlandet häromdagen. Det blev penséer här också:)
    Fina lungörts sorter! Såg att min har knopp.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga vårkänslor man får av dina bilder :) Hoppas att det kan bli i alla fall liite varmare i luften nu :) Trevlig Påsk/Monne

    SvaraRadera
  5. Nu börjar den... kavlakaden av härliga, vackra och ovanliga växter som vaknar hos Anja! Näpa penséer och påskiga arrangemang i all ära, men jag smälter för röd varigerad lungört! Den sprider väl sig inte våldsamt, blink, blink : ) Kommer du ihåg var du fick tag i den?

    Glad påsk och kram
    Anette

    SvaraRadera
  6. Så härliga bilder - och vad mycket kul du har som blommar!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  7. Jag var tvungen att klicka på bilden för att se namnet, din Saxifraga är oemotståndlig! Jag är svag för dessa små skönheter men kan inte påstå att jag lyckas särskilt väl med dem i odling.

    Glad Påsk Anja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunilla!
      Har du någon blogg? Hittar ingen när jag klickar på ditt namn i kommentaren.
      Saxifraga är väl inte de mest lättodlade, men jag har mina i sand och då går det betydligt bättre.

      Glad Påsk själv, Gunilla!
      Anja

      Radera
    2. Hej Anja! Jodå, visst har jag en blogg http://hagtorpet.blogspot.se/ den finns också med på din blogglista. Men ibland får jag indikationer på att det inte uppdateras som det ska när jag skrivit, är tyvärr urusel när det gäller tekniska problem med datorer så jag vet inte vad som är fel.

      Radera
  8. Ville bara önska dig och Anders en riktigt skön påsk!
    (När du får din tillfrisknade dator skulle det vara roligt att höra vad du säger om min nyinköpta illröda skottkärra!)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej igen! Skottkärran heter Loadbarrow 3.0, kostar 795 kr och finns rödlackad och opackad. Den går att köpa både på nätet och hos återförsäljare men ingen sådan finns i Göteborg vad jag kan se. Kolla länken
    http://www.loadbarrow.com/återförsäljare-16100898
    Det bästa med kärran förutom de två hjulen är att man kan fälla fram den så att det bara är att rulla/räfsa/putta i det man ska transportera. Inga tunga lyft! En perfekt mormorskärra!

    SvaraRadera
  10. Ni har hunnit långt ser jag. Här är det fortfarande lite skralt på växt och blomfronten, men solen skiner trotsande väderleksrapporterna och det är vi glada för.
    Hoppas påsken blir glad och solig hos er!

    SvaraRadera