tisdag 8 september 2015

"Alla barn är våra"(Mark Levengood)
           
Så som mina solcellslampor lyser i mörkret


kan du och jag lysa  upp tillvaron för barn på flykt genom ett litet bidrag till Unicef. Ensamkommande barn  har absolut ingenting. Hjälpbehovet är stort. Att investera i barns behov måste vara den bästa investeringen alla kategorier.

                       UNICEF(Klicka)

Och/eller skriv under UPPROPET(Klicka) till EU

Jag var själv "krigsbarn" I Sverige under andra världskriget och har därmed erfarenhet vilken skillnad det är att få vara i trygghet, undan bomber. Då som nu var hjälpviljan  stor och svenska familjer öppnade sina hem för oss ca 70'000 finska krigsbarn.
Det var där, i Mariefred hos familjen Allgulin, som jag fick uppleva min första trädgård och då var jag  2 år. På bilderna är jag relativt nykommen till familjen. Den stickade klänningen jag har på mig tillhörde ursprungligen familjens dotter som hade hunnit bli en 12-årig, stor flicka.


Tack för ditt bidrag



2 kommentarer:

  1. Självklart skriver jag på en sådan lista, det är fasansfullt synd om alla dessa människor som flyr för sitt liv. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Håller fullkomligt med om att vi måste hjälpa till så gott vi kan :)

    SvaraRadera