söndag 23 oktober 2016





                                                          Liten trädgård
                                                        
                                                                       med ett

                                                      STORT TRÄD
Försommaren



Sommaren


Sensommaren



Den kraftiga, vackra stammen inger trygghetskänsla
                                                      Hösten

        Min underbara japanska zelkova i sin vackraste höstskrud
HÄR, HÄR och Här kan du läsa mer om den om du är nyfiken.

I sitt ursprung blir den uppemot 35 meter hög, men hos oss mellan 6-10 meter med en stor, vacker krona.

Ingen trädgård utan ett riktigt träd blir mitt budskap således :-)

                       Ha det jättebra!

7 kommentarer:

  1. Älskar bilderna från din trädgård!
    Håller verkligen med om det med ett träd..!!
    Trevlig kväll🙏

    SvaraRadera
  2. Vackert! Och den stammen, det är något speciellt med träd ja.

    SvaraRadera
  3. Det är väldigt vackert ditt träd, förstår att du är lycklig över det :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Hej

    Tack för fantastiska bilder. Nu återstår frågan var jag ska få plats med en japansk Zelkova? 6-10 meter högt med stor krona blir en utmaning, men ett måste efter att ha sett din bild.

    SvaraRadera
  5. Det trädet ger karaktär åt hela din trädgård! Här överlåter jag åt de "vilda" träden att stå för tak och väggar men om jag vore tjugo år yngre skulle jag nog satsa på en Zelkova jag också!
    Har har vi fått nästan 10 mm regn det senaste dygnet - hurra!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ditt träd verkar ha alla de där bra egenskaperna man vill ha och vackert ser det ut att vara under hela året. Du gjorde ett bra val när du valde det☺
    Tack för titten!

    SvaraRadera
  7. Väldigt vackert! Håller med om att träd är viktiga så även buskar. Det blir alldeles för platt och tråkigt utan dem.
    Ha det gott!

    SvaraRadera