torsdag 1 december 2016




                                                                      


                                             Den 1 december
       En dramatisk månad då kampen om ljuset kulminerar.

Ja. Så ser jag julmånaden. Som ett drama.
Igår träffade jag en, för mig, alldeles ny människa som utbrast efter fem minuters bekantskap: - Oj, du är sån där som dramatiserar allt...Avslöjad av en för mig helt främmande människa ;-)?
Syns det så väl? Fast uppriktigt: Nä. Jag är en pragmatiker med fötterna på jorden, men som gillar att kolla bakom ytan. Jag vill se verkligheten och även tingen flerdimensionellt. Det finns alltid fragment som går djupare än det vi ser med blotta ögat.
Så, kanske har hon rätt, denna lilla skogsrå från den sibiriska tajgan: Jess! I am a drama queen ;-)!

Ja,kolla bara det här:

 Det är väl ingen vettig människa som håller på att pynta sin trädgård med sådant här skräp? Men jag ser big drama i detta ;-)


Det är väl bara en drama queen som gillar pensé i december?


Eller gillar  tyll på utebordet?



Börjar nästan gråta av pur lycka när det är så här vackert? Det är väl bara sådana som vill "spela över" som har så lätt att bli rörd över bagateller?


Tomtefar är nog en drama king. Varför skulle han annars gå omkring i en rödgrällig luva? Han vill synas även när han gömmer sig.
                       
             Att dvärgaurikeln dristar till att blomma utomhus i skymundan så här dags får ju vem som helst att börja åtminstone dikta lite...;-) 


Så ja. Nu har jag äntligen presenterat mig för allmänheten. Nu vet ni allt om mig :-)Visst är det lite kul med våra olikheter? 

                      Ha det gott!


4 kommentarer:

  1. Både kul och tur att vi är olika��
    Fint med blommor ute i december. Här är det mycket tristare. Fast idag dalade ner några snöflingor. Fin bild på länken!
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Alla har vi nog lite drama inom oss :)Du kanske bara visar det mer :) Gillar verkligen bilden på lärken o kotten, mycket vacker. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Va?? Näe? Du.. en Dramaqueen?
    Näe!
    Eller jo kanske lite! Men jag verkligen gillar det skarpt!
    Gillar såna som du... Och jag ;)

    Puss

    SvaraRadera
  4. Du är för go´!!!
    Allt det du visar är ju underbart!
    Men dramatiskt...?! nej, bara vackert!
    Ha det så fint i adventstider! //Lena

    SvaraRadera