tisdag 14 mars 2017


                                    TrädgårdsAmatören      
   Kungen och drottningen av trädgårdstidningar!
Låter det som överord? Lite "too much"? Inte för mig, för den har allt jag begär av en trädgårdstidning: Bildning i det som är mitt stora intresse och passion.
Årets första nummer av denna oumbärliga tidning damp ned i brevlådan igår.
Alltså är TA en medlemstidning och går inte att få tag på annat sätt än genom att vara medlem.
Medlemsavgift för riksorganisationen är 200 kr/år + ev. kretsavgift.
För denna summa får du Sveriges absolut mest innehållsrika trädgårdstidning med läckra bilder och fina reportage, med fyra nummer per år. Dessutom betyder medlemskapet mycket mer än "bara" tidningen. Massor av olika aktiviteter för den som gillar att träffa andra likasinnade eller lyssna på föreläsningar. Och, något av det otroligt "upphetsande" är växtmarknaderna där du själv kan sälja av ditt överskott eller införskaffa ovanliga växter som är svåra att hitta någon annanstans. Och, till råga på allt: Föreningens egen frölista som aktiveras en gång om året - lagom tidigt för säsongens sådder.
Dessutom får du möjligheter att besöka andras trädgårdar med spännande växtval och oförglömliga.
Läs mer om Sveriges Trädgårdsamatörer på hemsidan.
                      
Owe Jaktlunds artiklar om växtsläkten och/eller växtmiljöer har ökat min medvetenhet om botaniken.

Owe är den auktoriteten som en seriös trädgårdstidning har behövt. Som amatörodlare vill man ju lära sig mer och då har TA men Owes artiklar varit en kunskapsbank som jag inte förstår hur man kan klara sig utan om man vill bli skickligare och kunnigare som amatörodlare.

                    Bli medlem Du också!
                     
                    Ha det gott!

3 kommentarer:

  1. Jag slår rekord - då och då - på tomma kommentarsfält.
    Värst är att jag inte fattar varför t.ex. detta inlägg är så fullkomligt ointressant?
    Kanske någon vill kommentera min egen kommentar :-)?

    SvaraRadera
  2. Jag fick också tidningen i måndags och jag kan bara hålla med dig på alla punkter :) En fantastiskt bra tidning! Tomma kommentarsfält (nästan) är en vanlig syn numera och det är som det är men lite trist är det ju ;( Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Monne för kommentaren:-)! Du är en riktig bloggkompis ;-))!

      Radera