söndag 20 maj 2018





                          När allt sker samtidigt
                   är det ingen hejd på frustration

Städa växthuset, vattna krukor, omplantera växter i krukor, städa berget, klippa häckar, plantera nyköpt.
Skola om plantor, gödsla rabatter, så i grönsakslandet, "jaga" lackröda marodörer, klippa gräset, vattna igen, pynta...och det "två sniglar" som finns i trädgården, som överlevt torkan, käkade upp mina späda plantor av Meconopsis shongdianensis...grrr!
Litet urval av det som blommar just nu i trädgården. Hinner inte kommentera bilderna, men svara gärna på frågor senare idag - d. v. s. ikväll.

                                                       Ha det gott! Tack för titten!

Ta en titt på vad andra trädgårsbloggare har för sig i TRÄDGÅRDSFÄGRING

16 kommentarer:

  1. Ja alt skjer og må gjøres på en gang!
    Håper du får tid til å nyte alt det vakre også :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jådå. Numera är det ett problem för att jag njuter hellre än jobbar ;-)!

      Radera
  2. Det räcker med bilder när växterna är så fina och vackra i sig själva. Låter som ett slitigt men roligt göra ända tills jag kom till snigelbiten :(

    Kram, Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som lättnadens suck att slippa långa litanian ;-)! Ja, så som jag har försökt komma på de jävlar - utan att lyckas.

      Radera
  3. Säger som jag har sagt till dig flera gånger tidigare - stort tack för att du skriver namn på alla dina fina växter i bilderna. Du har ju så många ovanliga (åtminstone är de det för mig) och då är det roligt att kunna googla och läsa på lite om växterna.
    Önskar dig en fin ny vecka i trädgården!
    Kram Nora

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, för dina ord. Ja, bara jag vet namnet så finns den på bilden eller i texten. I annat fall skriver jag att jag har glömt eller vet helt enkelt inte.

      Radera
  4. Nog finns det att göra allt:) Och jag gillar det för det mesta även rensningen, men sork j...vlarna är jag inte glad åt! och så tar mitt jobb en alldeles för stor tid just nu;))
    Tack för alla fina bilder du visar!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu fick jag anledning att vara liiite tacksam: Har inte sett någon sork!Kanske beroende på att tomten är så bergig?

      Radera
  5. Ja, alt skjer på en gang, og der det ble luket i går må det lukes i dag. Det blir lange dager nå, og deilige kvelder.
    Du har så mange fine små planter.
    Ha en fin dag/Eirin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu är det tid för njutning. Jag måste ta mig i kragen för att även jobba lite ;-)

      Radera
  6. Hej Anja!
    Här har det stått på pausknapp ett tag, i väntan på växthuset. Tomat, paprika och gurka står inomhus. Törs inte ha dem ute på nätterna , och nu är det bara målsträckan kvar. Önskar att jag hade en trollstav så det monterade sig själv också. De röda odjuren har hittat alla liljor, även de som fått stå ifred tidigare. Men jag fortsätter att jaga.
    Fina växter hos dig, din vita allium är så fin.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska kolla i mina sagoförråd om jag inte hittar ett trollstav åt dig ;-).Den behövs, vill jag lova ;-)!

      Radera
  7. Det verkar som vintern avlöstes av sommaren och våren hoppades över i Sverige. Här i Wales har det gått lite lugnare till och våren har gått över till sommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, typ! Vi hade snö kvar på tomten när temperaturen började stiga över 20 på dagen.

      Radera
  8. Tack för att du visar dina raringar, små och stora. Flera av dem har jag inte sett förut.
    //Helene

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...ja, varför skulle jag annars blogga för...,-)?!

      Radera