lördag 23 januari 2010

Det känns som jättelänge sedan sist när jag publicerade ett inlägg


HEJ! HEJ! DET VAR EN EVIGHET SEDAN MITT SISTA INLÄGG!
SNART BLIR DET NYA TIDER MED FRÖSÅDDER OCH ANNAT SOM DET BLIR TREVLIGT ATT BLOGGA OM. ÄN SÅ LÄNGE HÅLLER VINTERN ETT JÄRNGREPP ÖVER TRÄDGÅRDEN OCH JAG HAR HAFT - SOM SAGT FULLT UPP MED KATTERNA. DE HAR GJORT SIG HEMMASTADDA FORT OCH WILLE HAR PRÖVAT DEN NYA KATTLUCKAN - UT! - MEN HAN HAR INTE KLARAT AV ÄNNU ATT KOMMA IN SAMMA VÄG! HOPPAS ATT DE 2250 KRONORNA SOM KATTLUCKEPROJEKTET KOSTADE INTE VAR FÖRGÄVES;))! (KATTLUCKA FÖR CHIPMÄRKTA KATTER 1400 KR + INSTALLATION 850 KR).
JA, JA! NU TROR NI SÄKERT ATT "DET DRABBAR SÄKER INGEN FATTIG" MEN DÄR HAR NI FEL I SÅ FALL!;)))!!!
MIN BILD HAR JAG JOBBAT MED I WORD - DÄR KAN MAN OCKSÅ GÖRA EN DEL ROLIGA GREJER MED SINA BILDER. JAG PRÖVADE IDAG FÖR FÖRSTA GÅNGEN.
HA DET GOTT! MAN FÅR FROSSA I LÖKVÄXTER OCH CAMPANUJLOR NU OCH TA EN RUNDA ELLER TVÅ I VÅRLÖKSPYNTADE GARDENCENTERS!

25 kommentarer:

  1. Ibland räcker tiden bara inte till. Förstår att du har så det räcker o blir över nu när du fått nya familjemedlemmar.
    //Camilla

    SvaraRadera
  2. Vi vet ju att du har nya katter i huset....

    SvaraRadera
  3. Yes and I miss your posts Anja! I hope your hand is OK from the kitty bite??? Hope you are enjoying your new family members. Love the photos of your kitties on the side bar. ;>) Kram Carol

    SvaraRadera
  4. Så är det hos mig med, glest mellan inläggen när man inte har trädgården att skriva om.
    Skönt att katterna har funnit sig till rätta

    SvaraRadera
  5. Mina hundar har problem med att gå in och ut i hundgården om jag så bara hänger upp ett skynke :-)
    Ha det gott!
    Christer.

    SvaraRadera
  6. Visst är det vackert och inspirerande med vårlökarna i affären!
    Karin

    SvaraRadera
  7. Det är härligt med alla vårlökarna i affären. Men igår hittade jag faktisk en snödroppe i en trädgård. Hade tyvärr ingen camera med mig.Får väl promenera samma sträcka en till gång.
    Ha det bra.
    Anje

    SvaraRadera
  8. Det är inte så konstigt att era nya fyrfotade familjemedlemmar tar din tid i anspråk. Det gör ju våra med, även om vi inte längre kan kalla dem nya familjemedlemmar längre.

    I dag lyckades vi till och med att få med Ares på vår promenad, så hela familjen tog en promenad i skogen. /Kramar från oss på Jambacken

    P.s. I morgon blir det ännu en husvisning att gå på.

    SvaraRadera
  9. Kan tänka mig att det är full rulle hos dig med de nya katterna, men vad härligt med lite liv. Vi har två små hundar istället som busar runt, även om de är gamla. :)

    Sandslottet såg du hehe... nej, det är tyvärr inte vi som har byggt det, men det var fint. :)

    Vårlökar ska jag iväg och leta efter imorgon!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  10. I like winter when I can have snow, but here we look at bare trees with some brown leaves, a cold blowing wind, and often times rain. So winter here can be boring! Snow transforms all of those images. Yet I see out in the yard all of the bulbs I planted are peeking through waiting for warmer days. It will be here before you know it!
    Ulrike

    SvaraRadera
  11. Hej lilla kattmamman! Hoppas det blir bättre och bättre med de nya familjemedlemmarna. Det kan inte vara lätt, inte ens när man "bara" är katt, att flytta och få ett nytt hem. Tur de hamnade hos dig.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Vad bra att katterna börjar finna sig till rätta. Inte så roligt med den där bit-händelsen...Men det blir säkert bättre. Jag tror säkert att de listar ut kattluckans hemlighet; att komma ut - och in! :)
    Jag har inte plats för några stora frösådder, inte inne och inte heller ute. Perennerna tar kål på de späda nyfödda fröna om jag sätter ut dem i blomlanden. Men jag ska ha lucktärtor och krasse som ska få slingra sig upp på rosenbågen.
    Appropå rosor, så tänker jag plantera rosor på vardera sidan trappen till verandan. Problemet är bara, att här där jag bor...så finns det inte så stort urval...jag menar på handelsträdgåren. JAg kan nog inte ens få välja FÄRG på rosorna, utan är "tvingad" att ta det som finns.......bara en sådan sak tycker jag är jobbig. För när man har en bild, som jag har över hur det ska se ut, och sedan när det inte finns att handla....det är mycket trist!!!

    Trevlig lördag!

    SvaraRadera
  13. Hej Anja! Grattis till sötnosarna! Oj vad det kostar med våra husdjur.
    Jag ser fram emot att få följa dina frösådder.
    Kram

    SvaraRadera
  14. När jag skrev om mitt blåbärs ris hade jag inte i tankaran att halva sverige ligger under driver av snö.
    Har bott i norrland och borde veta bättre, fick till och med en fråga om jag plockade in det på hösten för att ha inne....

    Vad kul med två katter!
    Du får helt enkelt öva med katten att komma IN!
    /MB

    SvaraRadera
  15. Oj då, det är dyrt att ha husdjur...Jag njuter av tulpaner och en kruka med pärlhyacinter i hopp om att det ska gå snabbt för våren att komma. Men hos oss är det bara grått, grått. Solen har inte visat sig på länge, länge.
    Må så gott Anja!

    SvaraRadera
  16. Åh, har du fått katter i huset, Anja - Grattis! Vad roligt! Vilka turkatter som blir omhändertagna av en sådan varmhjärtad matte. Hoppas och tror att ni kommer få mycket kul ihop!

    SvaraRadera
  17. Tycker också, att det är långt mellan dina inlägg. Tänker att du leker med katterna och inte har tid! Men nu när kattluckan är ordnad kanske det blir lite mer bloggande? Ha det gott! /Ruben

    SvaraRadera
  18. Hoppas katten hittar in tillbaka. Går säkert att lära dom. Vad roligt att du kunde ta emot katter. De gör om inte annat att det blir livat i huset. Ha en riktigt fin fortsatt helg. /Gela

    SvaraRadera
  19. Hoppas verkligen att din kattlucka kommer att funka. Det kommer skall du se.
    Förstår att du har fullt upp med de små liven.
    Kul att höra din röst i luren.
    Jag har fina fina vårblommor en av de vackraste buketter man kan tänka sig som kommer från DIG.
    Till våren lär jag inte ha tid att blogga för nu rullar det på nästa vecka med ett nytt år.
    Du vet var tid har sitt.. och den som väntar väntar på något gott.
    Ha det nu så bra och klappa katterna från mig.
    Kram
    annika

    SvaraRadera
  20. Godkväll, Anja!
    Hos oss finns också två katter, en fluffig grå Liza, och slät grå Gizmo, som är mycket individuella varelser med nycker och fasoner...
    Kattlucka har vi däremot inte.
    Jovisst, är det mysigt att gå och frossa på gardencenters och varuhusens blomsteravdelningar, och se deras läckra vårblommor. Jag brukar kunna hitta blomster till billig peng på torghandeln att arrangera hemma i vaser och annat.
    Ha en skön vecka!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  21. Hej . Å va roligt med katterna. Blir lite avis eftersom vi inte kan ha katt och jag bara älskar dom. Blir även glad när jag hör att någon tar vuxna katter från ett katthem.
    Jättefin bild du gjort. Roligt att du skrev vart du gjort den ...man blir ju lite nyfiken..tycker sånt är kul att testa men har tyvärr inte Word. Kram Agneta.

    SvaraRadera
  22. Grattis till din läckra och kreativa bild. Hade ingen aning om att man kunde använda word till att skapa något så spännande!
    Kram Randi

    SvaraRadera
  23. Väntar med spänning på fröerna från STA. Ska så sommarblommor i år. Det ska bli spännande att se hur det går. Vi ska göra det på jobbet, så jag får hoppas att det gåt bra. Brukar bara så perenner annars. Pussa katterna på nosarna.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  24. Spännande det där med kattlucka. Kanske något att pröva på. Här får jag ofta gå upp i ottan o släppa ut katten. Fina vårblomster.

    SvaraRadera
  25. Visst tar missorna tid. Har en liten pyttemissa som har börjat att löpa endast fyra månader gammal. Hon är fortfarande kattunge men en del är tydligen tidiga enligt veterinären. Nu blev det p-piller.
    Vågar inte ha kattlucka här. Det skulle vara bra för våra katter men har ibland besök av en hankatt som har varit nära att komma in när dörren var öppen. Den katten vill jag inte ha in, han brukar sätta sina luktspår lite överallt.
    Med kattlucka hade nog hunden också smitit ut. En av katterna är större än min lilla hund.
    Har satt krokuslökar i en kruka, de börjar titta upp nu så jag hoppas att de ska blomma.
    Ha en bra dag och krama missorna.

    SvaraRadera