fredag 13 januari 2012

       


           VECKANS MITTPUNKT ÄR FREDAGEN!


I trädgården däremot är blickfång trädgårdens mittpunkter.
Blickfång kan vara växter eller prylar. Själv väljer jag ofta en pryl, en vas med snittblommor, urnor, häckar, träd som blickens mittpunkter. 
Det andra, det som jag vill att alla som besöker trädgården skall upptäcka, vill jag visa personligen. Då är det jag som är i mittpunkten - eller...;)))?
Dessa mittenpunkter drar till sig automatiskt blicken utan mig...
Medan kuddvivan behöver mitt finger som pekar på den trots att den växer i mitten av stenar...


Läs hur andra tolkar temat Mittpunkt hos Katarina!


LÅT INTE DEN 13 FREDAG AVSKRÄCKA ER FRÄN ATT RIKTIGT NJUTA ATT VI ÄR PÅ RÄTT SIDA AV ÅRET!

17 kommentarer:

  1. Om det inte går att lämna kommentar skulle jag uppskatta bara ett litet tecken - typ Nej till min epost

    anjchi26gmail.com

    Ha det gott! Anja

    SvaraRadera
  2. Hej Anja!
    Bra skrivet i din text! Log när jag läste. Klart att du är mittpunkten i din skapelse trädgården!
    Ha en trevlig helg önskar Annica - Vi tre & trädgård

    SvaraRadera
  3. Jättebra tolkning Anja....och kul :-) Klart man är mittpunkten i sin egen trädgård, hi hi ! Nånstans ska man väl få vara det ! Ha en fin helg !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  4. Klart du är mittpunkten i din egna trädgård.Var ska man annars vara det.Gillar den rostiga vasen på första bilden.Kram

    SvaraRadera
  5. Härlig tolkning Anja;) Klart du é mittpunkten:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  6. Ahaa! Nu vet jag! Det där nya med Svara Radera är en ny skräppostkontroll! Inte vet jag om den tillför något. Naturligtvis tar jag alltid bort skräppost även med den gamla metoden.

    NÅGRA HAR REDAN HÖRT AV SIG SOM INTE KAN LÄMNA KOMMENTAR.
    SYND. UNDRAR VAD DET BEROR PÅ?

    /Anja

    SvaraRadera
  7. Hej Anja.

    Du är självklart mittpunkten:o)))
    Det är ju du som skapat din otroligt fina trädgård.
    Jag ser alltid nya skapelser som jag skulle vilja ha hos mig.

    Dina gjutna alster är TOPPEN.

    Ha en riktigt fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  8. Wonderful centre points! Love the images you shared today. The third photo is my absolute favourite!

    SvaraRadera
  9. Vilka läckra blickfång! Du är helt klart mittpunkten i allt det fina hos dig.
    Önskar dig en skön helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Javisst är det så, man arrangerar och fixar så att man får blickpunkter som drar ögonen till sig. I ett foto centrerar man bilden för att få en mittpunkt som tilltalar.. ja och när man besöker dig så pratar du på så att alla tittar på dig.. ja precis som det ska vara.. =) Trevlig fredag!

    SvaraRadera
  11. Lovely interpretation of the theme. I do like the first picture - who would have thought flowers and rusty metal would go so well together!
    Have a good weekend.

    SvaraRadera
  12. Oi niin aurinkoista, tuo kesän lähemmäksi.
    Ihana yhdistelmä tuossa ensimmaisessä kuvassa, juuri niin energistä, mitä nyt tähän aikaan kaivataan;)

    SvaraRadera
  13. så mycket vackra saker du har omkring dig. :) Kanske det är du som är mittpunkten. :)

    SvaraRadera
  14. Du har så mycket vackert i din trädgård som blir mittpunkter i din trädgård o den vackraste är nog du :) kram suss

    SvaraRadera
  15. Åh, så mycket vackert du visar, Anja! Härliga blickfångare:)
    Kram!

    SvaraRadera
  16. Du kan konsten att arrangera - det finns mängder med sköna blickfång hos dig.
    Kram!

    SvaraRadera
  17. Oh, vilka ljuvliga bilder! Faller ju (naturligtvis) pladask för den 2:a speciellt! :) Allt gott! :) Mia

    SvaraRadera