fredag 27 februari 2015




                          Att leva med trädgården året om 
 är min favoritsysselsättning däri.

En runda för att ha koll. Att se vårens första knoppar eller plocka snödroppar i en liten vas och att börja planera årets arbete - fast, numera planerar jag inget. Jag tar dagen som den kommer. Varje gång jag får något gjort har det för det mesta varit just då favoriten ;-)!  
Här ett par glimtar från dagens favvogöra:



Titta här vad andra tycker om att hålla på med i sin trädgård!

                        Ha det gott!
ps
Fick ändå till ett inlägg i makens dator.Det dröjer minst en vecka till innan jag får hem min egen
                    ds 

21 kommentarer:

  1. Så bra att du kunde låna makens dator.Ta dagen som den kommer verkar vara ett bra sätt.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Förstår att du är kär i den där cyklamen! Och visst, cape diem är en förträfflig princip! Försöker hålla mig till den numera!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härliga glimtar! Att ta dagen som den kommer är nog en av de svåraste konsterna att lära sig, när sinnet vill och kroppen strejkar, men övning ger färdighet.
    Ha det så gott i vårsolen
    anette

    SvaraRadera
  4. Deilig når våren kommer i hagen :-)) Fine bilder Anja!

    SvaraRadera
  5. Deilige glimt fra vårhagen !! Og det er godt å ta dagen som den kommer:-))
    I dag har jeg fått kjøpt noen stemorsblomster, men .. løkplanter i potter lar vente på seg i gartneriene her.
    Ha en fin helg . Eirin
    .

    SvaraRadera
  6. Sinulla on hyvä asenne, minulla alkaa olla sama: teen sen verran kun tulee tehtyä, nautin siitä mitä olen tehnyt ja vielä enemmän siitä mitä siitä vähästä työstä saa palkintoa. Ja kasvit ja kukat antavat aina palkintoa - paljon! Hyvää viikonloppua sinulle ja nähdään taas täällä cyper-maailmassa!

    SvaraRadera
  7. Fin vår hos dig! Inte behöver man planera dagen inte. Det räcker med att gå utanför dörren så är dagen slut ;-))
    Trevlig helg!
    Birgitta

    SvaraRadera
  8. Vilka små sötnosar du visar. Längtar efter våren nu.
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  9. Vilka små sötnosar du visar. Längtar efter våren nu.
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  10. Vad trevligt att du kunde göra ett inlägg ändå! Ibland är de där karlarna bra att ha ändå ;)
    Det låter jättebra att ta dagen som den kommer men,
    på riktigt Anja,
    har du verkligen slutat planera??
    Näe, det tror jag inte, inte min Anja inte <3

    Kram och jag hoppas vi träffas snart igen! ?

    // V

    SvaraRadera
  11. Vilken tur att du lyckades göra ett inlägg :) Att vara utan dator så länge är ju en pina bara det :) Härliga bilder! Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  12. Det var litt av en "dagens fangst"!

    SvaraRadera
  13. Bra tolkning! Tänkte det samma. Så fint de ser ut med de "nyvakna" små vännerna. Här är det trist och tråkigt utomhus.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  14. Vilken underbar bukett!
    Ja, och känner igen mig.... Det som blir gjort föds oftast i stunden.
    Vackra och löftesrika bilder...
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  15. Små söta vårblommor. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  16. Det ser ut som om det blev en fin runda med tanke på de vårliga bilderna. Härligt! Ta dagen som den kommer och inspireras i stunden låter gott. Att drömma och planera är också skönt, liksom att njuta av andras vackra trädgårdar och förstås av naturen själv. Stackars din dator!!! Anna-Karin

    SvaraRadera
  17. Oj, så det blommar hos dig. Har inte alls kommit lika långt i min trädgård! Men såg 2 snödroppar så det är väl på gång! Trevlig helg! /Jonbel

    SvaraRadera
  18. Våren verkar ha gjort sitt intrån hos dej! Vet att du har väntat!
    Hoppas att du nu också får ordning på datorn!

    SvaraRadera
  19. Riktigt fina bilder på vårens framfart.

    Önskar dig en riktigt fin dag

    SvaraRadera
  20. Håller med om din favoritsyssla! Härligt med trädgård, året om.
    Ha det gott och Trevlig vecka, hej Ewa :)

    SvaraRadera
  21. Det är en härlig favoritsyssla så här års. Den lilla 'blåsippan' såg spännande ut. Gick en sväng igår men vinden tog mig rätt snabbt inomhus igen. Men den lilla vårcyclamen stog i blom och jag blev glad.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera