onsdag 10 februari 2016

Gothenburg Green World




Mina förväntningar inför Göteborgs stora satsning 

                  Gothenburg Green World 2016
                              

får det att riktigt pirra i magen! Lördagen den 27 februari sker den stora invigningen av evenemanget under namnet Vild vår!. 
Då visas Botaniskas världsberömda lök- och knölsamlingar. Dessa har personalen fört till Botaniska från världens alla hörn sedan 1923.
Under våren kommer kommer även 200'000 blommande lökväxter ge besökarna en hänförande upplevelse.
Även unika samlingar av blommande pärlhyacinter och krokus visas som normalt inte är tillgängliga för besökare.
"Utställningen vill locka besökaren att gå nära och se detaljerna, att se varje blomma som ett av naturens konstverk där kronbladens mönster och färger bryter av mot ståndare, pistiller och bladverk"                                                                 (Vänbladet nr 1 februari 2016)

7 kommentarer:

  1. Men vad spännande! Får se om jag har vägarna förbi, har lite Sverigeplaner.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Synd att det är så långt till Göteborg för det där måste vara en upplevelse.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  3. Takk for påminnelsen :-)
    Det er allerede plottet innpå programmet,og vi gleder oss !
    Ha det godt.

    SvaraRadera
  4. Åh! Nu blir jag ju så sugen... En bit från Malmö, men ändå inte alltför långt ändå. En dagstur, tåget tur och retur.. Nu fick du mig att börja tänka och... planera. Tack för tipset!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  5. Jag börjar förstå att vi måste ta flera vändor till Gbg under säsongen!
    Lova att du guidar oss runt till pärlorna vid något tillfälle!
    Idag har jag trotsat förkylningen och börjat vårstäda rabatter!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Göteborg ha hoppat upp flera steg på min måste-besöka-platser-sommaren2016-lista.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Härligt! Vi får ta oss en tur eller två eller hur?
    Ha det gott!
    Birgitta

    SvaraRadera