måndag 24 juli 2017




           

      Äntligen har jag fått till det
         tycker jag själv 
Hyllan framför Triumfbågen har äntligen fått den tyngd som behövs för  att proportionerna ska bli rätt. Alla arrangemang jag har provat hittills har känts plottriga.
Det otroliga är att denna urna har jag haft rätt länge men inte tänkt att den skulle passa här. Den har känts för stor. Idag bestämde jag mig ändå för att prova. Den är helt rätt här och jag känner som om jag skulle fått högvinsten. Nu kan jag lämna just den här platsen och koncentrera mig på något annat ställe som behöver städas eller piffas upp. Antagligen har jag allt jag behöver hemma - bara att börja rota igen!





På tal om gult...

Ha det gott!

11 kommentarer:

  1. Superfint. Ja det är något man har lärt sig att ute kan man ta i ganska rejält. Så kul när något man har passar det man söker. En verkligt snygg installation.
    //Helene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Även om det räcker att jag själv är nöjd så gör det definitivt inte saken värre om även någon annan tycker det. Man är väl inte mer än männ'ska ;-)

      Radera
  2. Snyggt, Anja! Jag är så imponerad av er som har gåvan att få till snygga stilleben och arrangemang. Själv är jag "analfabet" på det området, men jag njuter desto mer av andras alster. Tack för att du visar - jag njuter av bilderna och försöker lära mig något samtidigt.
    Kram Nora

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner inte att jag har någon speciell gåva. Bara ett intresse och mycket träning. Då kan det bli skapligt. Andra som har "gåvan" behöver inte hålla på i fyra år att få till det :-))!

      Radera
  3. Det blev helt lysande Anja :) Och jag ler gott när jag läser... ..för visst är det vanligt att jag hittar grejer jag glömt att jag hade och det blir bara sååå bra.

    Coreopsisen har jag lyckats ta livet av igen... Den vanliga sprider sig som... ..men den månskensgula ger upp till och med i samma rabatt :(

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, höstögat, denna "månskensgula" (så vackert beskrivet Carina!) är svår. Jag ger mig inte utan nu har jag köpt nytt och planterat på nytt ställe...kanske denna gång?
      Jag blir också glad av att bli recenserad som "lysande" ;-)...äsch...;-)))!

      Radera
  4. Vackert, vackert! Skam den som ger sig.
    Läste ditt fina inlägg om plantskolan. Tror inte jag besökt den men känner igen den där känslan av totalupplevelse från Löddeköpinge Plantskola.
    Ha det gott!
    Birgitta

    SvaraRadera
  5. Tack för det Birgitta!
    Har hört om Löddeköpinge Plantskola, men har aldrig besökt den.
    Ha det gott själv!

    SvaraRadera
  6. Hej Anja!
    Tycker det blev jättefint, verkligen en riktig Triumfbåge.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  7. Man tager vad man haver! Jättefina proportioner. När saker och ting "hittar" sin plats är det nästan så man hör ett klonk när man ställer dit det. Sen kan man inte fatta att man inte sett att det var just där som den skulle ligga/stå. Kram

    SvaraRadera
  8. Visst är det konstigt, det där att man hittar det perfekta bland det man redan har och inte fattat att det var så perfekt. Supersnyggt blev det och vilken mäktig triumfbåge du har!

    SvaraRadera