fredag 6 november 2009

GARDENIAN FÅR BLI FREDAGENS BLOMNING!
Jag vet ingen inomhusväxt som doftar så ljuvligt som gardenian. Denna tesläkting är bland mina
absoluta favoriter så här års.
Jag lyckades "hia" mig och inte visa en gång till bild på de gula rosorna...;))! Men, de tycks trotsa det mesta. Idag har de skakat av sig snön och strålar som de solar man inte annars får se en kulen novenmberdag.
Min trädgård är i vila och jag betraktar den som ett sovande barn. (Undrar varför jag inte lyckas få två bilder bredvid varandra, trots att det finns den möjligheten i bloggers Välj layout)
Detta är mitt bidrag till blommig fredag och fler hittar du hos Katarina.

16 kommentarer:

  1. Åh, det har snöat hos er! Du har en sån trädgård att man kan se struktur och kontraster trots att det mesta har tackat för sig. Gardenian är också vacker, försöker minnas doften...

    SvaraRadera
  2. Din trädgård är ju fortfarande ett smycke, trots hösten. Vill du ha Gevalia, eller Zoega? /Ruben

    SvaraRadera
  3. Kan bara hålla med om gardenian, en underbar doft. Synd bara att jag haft så svårt att få mina att överleva... :(

    Vackert kan det vara även när trädgården sover, ett lugn, som om tiden stod stilla ett tag.

    Trevlig helg!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Gardenian är underbar, men lite svår att hålla liv i tycker jag. Har du nåt bra knep?
    Eva
    Tycker din trädgård är fin i höstsskrud!

    SvaraRadera
  5. Hei Anja!
    I love gardenias too! I have a few buds and I hope they do not fall off. I am so bad with my potted captives! I grew up in the south... where I could pick the blooms from just outside our house. Lovely fragrance! Delicious! I think it is dear how you refer to your garden as a child... will you keep that beautiful blue pot out all winter? Your child looks very enchanting still. Happy weekend. Kram, Carol

    SvaraRadera
  6. Hej hej!!
    Så fint det är vid dammen!! Vilka färger och alldeles fullt av växter. Vackert vackert...
    Du verkar ha gröna fingrar även när det gäller krukväxter. Vet faktiskt inte ens om jag vet vad det är för en. Skall titta nästa gång jag kommer till blomsterlandet.
    Nu har jag sett kantarellerna säger wow...
    Som att vinna eller hur?
    Ha en skön kväll nu är det idol snart och du vet du och jag skall ju sjunga där någon gång eller vad var det vi sa???
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  7. Tur att du inte behärskar konsten att fullt ut 'hia' dig.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  8. Vi har inget emot att titta på dina gula rosor...

    SvaraRadera
  9. Godkväll Anja!
    Vilka vackra vinterbilder från trädgården!
    Gardenior vet jag med mig är små kinkmadammer, och jag har en bekant som sätter ut sina träd när det är mildväder...Och in igen vid kyligare väderlek. De blommar troget!
    Trevlig Helg på dig!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  10. Jaaaa strålande rosor en novemberdag är så glädjande. Mina sträcker på sig när vi går till bilen. Jag älskar dem!

    SvaraRadera
  11. Gardenian är så otroligt vacker - och den doftar ju himmelskt. Jag har nog inte lika gröna fingrar som du - ännu... ; ) Därför har jag ännu inte vågat mig på denna vackra blomma. Men rosorna - ja, en del är väldigt tuffa!!!
    Kram på dej1

    SvaraRadera
  12. Så vacker din trädgård är även i november! Härligt att se på din blogg, där det fortfarande är så mycket liv.
    Hälsn Lenas trädgård

    SvaraRadera
  13. Fin november trädgård! ser ett tunt lager av snö puder hos dig med.
    Gardenian doftar gott.Passa på att njut:)

    SvaraRadera
  14. Jo, vist blev det några 'Mother of pearl' i somras - inte så många som det borde ha blivit eftersom växtplatsen nog var väl mager - men de som blommade var ljuvliga!

    SvaraRadera
  15. Men Anja har ni fått snö.. jag som brukar få snö före er där nere i Göteborget.. =), säger som flera tur att du inte kan kan hålla dig från att fota och visa dina vackra växter.. ha en skön söndagskväll..kram/Moa

    SvaraRadera
  16. Vår Gardenia doftar helt underbart också!

    Tack för den, snälla svärmor.

    Kramar Caramel

    SvaraRadera