onsdag 6 mars 2013

Till 
Professor Leif G.W. Persson
Ang om att drabbas av vårkänslor (Med hänvisning till gårdagens ordväxling mellan Leif och Camilla i Veckans brott. Camilla frågade om Leif hade drabbats av vårkänslor...)
"Känner du dig pigg och full av framförsikt? Är du drömmande och lite mer romantiskt än vanligt? Skulle du beskriva din tillvaro som lättjefull, loj och lycklig? Grattis! Du har sannolikt drabbats av vårkänslor. .."
Professorn vill kanske läsa länken om Solen, naturens eget lyckopiller i Allt om vetenskap?

Klicka på bilderna till full storlek och låt Dig också drabbas....;))))

Jag som håller på med trädgård drabbas av lyckorus, dvs värkänslor, när jag står öga mot öga med vårens första pensé eller  balkansippa ;)!

Synonymer till drabba!
  Ha en go' vecka Leif och glöm inte att plocka fram din känsla för humor nästa vecka!

                                 Med vänliga hälsningar 
                                                            Anja

2 kommentarer:

  1. Nej. Inte trodde jag på allvar att professorn skulle läsa mitt inlägg men, jag ville ändå göra en markering av hans sätt att bemöta programledaren när hon frågade hövligt om han hade "drabbats av " vårkänslor. -Va?!Vårkänslor är väl något positivt och då kan man inte drabbas av den...?...
    Nåja. En liten sak i en stor värld.../Anja

    SvaraRadera
  2. Haha! Det var någon som kommenterade mitt senaste inlägg:

    Internet har en fantastisk förmåga att ge ringar på vattnet så kanske dalkullan lever och får reda på det här inlägget. Håller tummarna för det!

    Såå, man vet inte...vår käre professor kanske läser även han :)

    //Veronica

    SvaraRadera