tisdag 9 april 2013

,En påfrestande vår

Att marken är bara brun, grå och svart. På norrsidorna är den genomfusen än och på solsidorna har tjälen släpp några centimetrar.
'Beth  Evans' blommade förra året så här dags. Nu syns ett par centimeter grönt ovan den frusna jorden.

Det här vädret hjälper inte direkt till att göra mig frisk heller. Jag vet inte vad som felas i kroppen när jag inte klarar av en 'vanlig' förkylning utan att den utvecklas till lunginflammation (jag är ickerökare). Den fjärde på drygt ett år...Antagligen är jag för dålig för att hoppa på tåget mot Stockholm på fredag....som jag har sett så framemot.
Livet är inte rättvist har jag insett för länge sedan, men visst skulle jag kunna önska ett litet under som skulle få mig på benen till fredag...?                 

                                        Hälsningar!
                              Trött och ledsen Anja

14 kommentarer:

  1. Usch vad tråkigt att du är sjuk! Hoppas du kryar på dig snabbt! Vad vacker hon är din Beth Evans!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Onpa komea punainen corydalis. Täällä kukkii lasihuoneessa tavalliset lilat solidat :)

    SvaraRadera
  3. Nej men sååå tråkigt att du är sjuk.
    Synd att missa mässan och all inspiration och inköp.
    Jag hade också sett fram emot att få säga Hej till dig.
    Men hälsan går först så nu hoppas jag verkligen att du kryar på dig och blir fort frisk.

    Ta hand om dig.

    SvaraRadera
  4. Men snälla Anja, fyra lunginflamationer på ett år. Klart att kroppen knappt orkar. Men så tråkigt.
    Och synd att du inte orkar resa till mässan. Krya på dig så du är frisk när våren kommer i alla fall.
    Kram
    Anje

    SvaraRadera
  5. Så synd om dig Anja:( Jag är inte heller riktigt bra än men jag har tack o lov inte åkt på någon lunginflammation ännu (Hoppas jag) Hoppas innerligt att du ska hämta dig så pass att du kan följa med till mässan, om inte så får du kanske hitta på något annat lite senare:) Krya på dig KRAM/Monne

    SvaraRadera
  6. *Sympati* Usch, är man inne i en sån sväng brukar det vara eländigt med slag efter slag - sedan vänder det.
    Håller med, det har varit en jäkligt kämpig och sur vår. Nu får solen och värmen komma och tina upp oss och skrämma bort varenda liten bacill och virus.

    SvaraRadera
  7. Usch, hoppas verkligen att du blir pigg till helgen så att du orkar åka till Stockholm!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  8. Nämen Anja! Vad supertråkigt! Det är faktiskt förd..ligt med denna kalla, grymma vår utan värme...
    Det är inte konstigt att man inte mår bra.
    Väldigt tråkigt att du inte kommer iväg till helgen!
    Jag hade oxå sett fram emot att träffa dig igen men det viktigaste är att du blir bra igen och jag ska till Götet ett gäng gånger under året och hoppas såklart få träffa dig då istället!?

    Krya vännene!

    SvaraRadera
  9. Ja fy så sent allt är iär! Jag hoppas verkligen på att det vänder fort så du ändå kommer iväg på resan, den kanske kan ge lite energi!

    Krya på dig

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  10. Så tråkigt att du inte blir frisk Anja.Men årets olika flunsor verkar vara av en mycket kraftig sort.Har hört om många som det tar lång tid för att bli friska.Hoppas nu att du snart får orken tillbaka.Och att våren och värmen kommer och hjälper till.Sänder några tröstekram.Gunsan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunsan!

      Tänk att jag vaccinerade mig ändå mot både influensa och lunginflammation...har dessa räddat livet på mig kanske? /Anja

      Radera
  11. Kära Anja, så himla tråkigt! Jag ringer!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Krya på dig! Den finska sisun ser nog till att du blir resklar till fredag!
    Kram

    SvaraRadera