torsdag 11 juli 2013

Sommar!

En blomrabattuttryck som jag tycker om, och strävar efter i tre rabatter, är lite ängsliknande  med småblommiga och höga växter. Växterna får gärna följa lite  vindens rörelser.  De skall se ut som om de alltid funnits där och jag skulle bara ha tagit vara på dem ,,, Här är en ... än så länge blommar det bara stjärnflocka i olika färger i denna rabatt vilken är den senaste av ängsrabatter och har faktiskt kommit dit lite av sig själv...På våren blommar här en del vivor, stjärnhyacinter och julrosor.
Sommaren har varit hyfsat generös med solen än så länge. Luktärterna tackar och blommar helt makalöst!

Liljan 'Lollopop' är ingen "vill ha" samlarobjekt direkt, men väldigt söt i sin upphottade anspråkslöshet :))! Den växer i en "vanlig" rabatt.

Stjärnflockan får även bli månadens favoritväxt.
Se andra månadens favoritväxter hos Anna Vattenkanna!

Ha det riktigt gott i sommarsolen!



3 kommentarer:

  1. Härligt med vilda och busiga rabatter! Stjärnflockan passar så bra till mycket, själv är jag svag för de riktigt mörkröda som jag tycker sätter sprätt på pastelliga rabatter.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Ja, och stjärnflockan kunde verkligen ha blivit mitt val också för den är fantastisk. En underbar och tacksam växt både därute och att ta in som bukett. Jättefint val Hm.. vad ska jag nu välja.. =oP

    Ha det gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  3. Så fint! Jag älskar såna rabatter. Liljan är också vacker. Jag planterade en massa liljor som jag fick i present men det blev inget. Åkersorken åt alla och dem som kom blev snigelmat. Grrrrrr.
    Sol och värme har vi här. Så fint.
    Anje

    SvaraRadera