söndag 13 oktober 2013

Jag ljuger och bedrar

mig själv...

eller "snyggare": Medlet helgar ändamålet?

Medlet är bilderna och ändamålet är att få blunda för verkligheten ett par da'r till...
Jag klarar inte att ta mig i kragen och inse det långtgående förfallet ...
Här serverar jag den förljugna och den sanna verkligheten. Alla bilderna är från idag.
Jag tar gärna emot empatiuttryck av alla som känner likadant :-)): Den minsta lilla blommande violen eller den lite dekadenta rosen får symbolisera  en årstid då vintern är ännu låååångt borta ;-))))!

Motvilligt måste jag tillstå att förfallet kan vara hänförande vackert...jag borde ha lärt mig vid min höga ålder att det är bara början till något nytt. Men, det gör ont!


Grattis Tobbe, Helene och Elias till ert nya hus! Så otroligt glad jag är för er skull!

Bliv vid gott mod;-))!

13 kommentarer:

  1. Et mielestäni tarvitse lohduttavia ja kannustavia sanoja vuodenajan johdosta - sinun luonasi ON vieläkin kesä! Ja kuvat ovat kauniita, en käsitä kuinka voit ottaa kuvia joista näkee itse kohteen selvästi mutta sitten on taustalla jotain salaperäistä ja jännää ... Ja korkea ikä! Arvailen että meillä ei ole montakaan vuotta ikäeroa joten sinulla on vielä monta oppivuotta edessä. Ehkä vielä opit että tulee vielä taas kevät ja kesä talven jälkeen ... :)

    SvaraRadera
  2. Lite självbedrägeri ibland är nog bara nyttigt! Och varför ta ut vintern i förskott när det går att titta på blomning fortfarande. Ha det gott! /Carina

    SvaraRadera
  3. Voi, ymmärrän tunteesi niin hyvin. Kaunista on, mutta kesän loppu ja talven tulo ahdistavat...

    SvaraRadera
  4. hänförande vackert , absolut. Tänk inte på vintern, NU!
    MW

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder, Anja!
    Det finns de som gillar höst och vinter, jag är inte en av dem. Hösten kan väl gå an när den är så varm och fin som i år, men vintern? Nej, den avskyr jag. Kallt och mörkt är inte min grej. Så jag gör som du, lever i förnekelse och njuter i fulla drag av de få blommorna som fortfarande finns där ute:-)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Inte är det vinter ännu på länge.Utanför strålar solen och himlen är så där underbart blå,kan inte vara vinter då.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunsan! Jag vet inte hur hjälpa dig med kommentarsformulären på din blogg.Kunde bara konstatera att det gick inte att få iväg någon kommentar.

      Radera
  7. Ja, du tänk om ens eget förfall kunde kallas vackert:) Just nu känns det rätt skönt att jag kan stänga in mig ett tag och vänta på att våren och kanske även jag kommer tillbaka med nya friska tag;) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  8. Det är bara vintern som jag inte tycker om. Hösten är så vacker. Det syns så bra på dina bilder med. Men hur man än förnekar att sommaren är slut hjälper det inte. Den är slut men dina blommor har inte givit upp än. Så det är bara att njuta av det som finns kvar.
    (Det där med din höga ålder tar jag med en stor nypa salt)
    Önskar dig en mycket skön höstvecka. Här blåser det storm och det regnar mängder.
    Anje

    SvaraRadera
  9. Her har høsten kommet enda lengere til tross for flotte varme solrike dager. Eller kanskje nettopp derfor? Men ikke bare synes høsten, nei det virkelig anger av høst! Duften av slutten og begynnelsen... Ha en flott ny uke Anja!

    SvaraRadera
  10. Håller med dig fullständigt!! Jag jagar bilder på allt som har färg till absolut löv-och färg- "tystnad" råder!! Och jag vill inte ens tänka på sen november osv.!!!
    Må vi klara även denna vinter!!;-)

    SvaraRadera
  11. Visst är det vackert nu med alla färger och vädret har visar sina bästa sidor! Njuter och börjar vava ner med trädgården. Tycker att det är ganska skönt:) själv är jag tokig nog och ser fram emot hösten o vintern fast den får gärna vänta ett tag till:) Än har jag kvar lite som jag vill hinna där ute. Ha det gott!

    SvaraRadera
  12. Kara Anja! I really . . . truly was just thinking of you and how I miss you and then your visit! :>)) Scrolling through your gorgeous photos I wish I could step into so many. Your gardens are so textured, interesting, beautiful and inviting. The colors right now are similar to what is going on here in Massachusetts. There is a chill in the air too! So lovely to see your world again. Fondly and Kramar/ Carol

    SvaraRadera