tisdag 19 november 2013


Får jag presentera Martas Rike!

En nystartad blogg med stora potential till inspiration och eftertanke.
Det som gjorde intryck på mig var bl.a. Martas profilbeskrivning - 
så tänkvärt!

"Jag vill dra mig till minnes statistik i gamla skolböcker att endast 4% av världens befolkning äger en bit av jordens yta. Jag tillhör sedan 10 år den lyckligt lottade lilla skaran och tänker ofta på att denna häpnadsväckande fördelning påkallar ett stort ansvar. Hur regerar jag bäst i mitt rike? Jag söker svar med ett stort intresse för växter och utomhusmiljöer och ett litet hopp om att inspirera andra trädgårdsägare. Välkommen! "

Jag har träffat Marta en gång hemma hos mig då hon kom tillsammans med sin granne på en trädgårdsvisit.
Själv har jag inte varit och besökt hennes trädgård, men av bilderna kan jag se att den trädgården är verkligen värd att besöka.
Det är inte så lätt som nystartad trädgårdsbloggare få läsare så att jag hoppas att detta inlägg ger Marta lite respons. Vi vet ju alla att det är mycket roligare med några kommentarer ;-)!

VÄLKOMMEN MARTA IN I EN TREVLIG BLOGGVÄRLD AV FANTASTISKA TRÄDGÅRDARE MED KÄRLEK TILL DET EGNA TRÄDGÅRDSRIKET!
                        Bild från Martas senaste inlägg

           Ha det gott, gott Folk!

9 kommentarer:

  1. What a beautiful garden. I see a new style in the garden.
    Greetings !

    SvaraRadera
  2. Kaunista ja niin tunnelmallista!
    Kiitos, kun olit käynyt blogissani vierailulla!

    SvaraRadera
  3. Hei Anja! Nå har jeg vært på et spennende besøk. Dit kommer jeg igjen.
    Takk for tipset! God kveld! Anne

    SvaraRadera
  4. Tack Anja för tipset.
    Ju fler trädgårdsbloggare vi är ju mer inspiration och ny kunskap får vi av varandra.
    Martas blogg ser fantastisk ut.


    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  5. Jätteintressant blogg du gav oss adressen till! TACK!!

    SvaraRadera
  6. Underbara Anja! Minns hur glad jag blev när du generöst stöttade mig både att få till en blogg och sedan att få läsare! Hoppas att Marta förstår vilken skyddsängel hon fått!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Anja, jag tänkte att du är min mentor, men skyddsängel är ännu bättre

    SvaraRadera