fredag 23 maj 2014

"Allt" blommar samtidigt! 
Blir det kvar något till juni?
                                              Egensådd pion blommar första gången.
Jag är oerhört stolt och glad över blåregnet som blommar första gången - jag har haft den i 10 är på samma ställe!!!
Tulpanlökar från i höstas som jag hade glömt bort petade jag i rabatten i mars! Nu blommar de!
Det finns inte så litet skrymsle där liljekonvaljen inte kan slå rot. Ett ogräs hos mig. 
Ett litet  urval från trädgården. Bilderna är inte valda på något sätt utan hamnat här mindre eller mer av en slump. 
Jag ser att det mulnar på lite. Bra ljus att fotografera. Nu får det bli rododendronens tur.

 Ha det gott!



6 kommentarer:

  1. Det är alltid lite speciellt när något blommar för första gången. !0 år är lång tid dessutom!
    Vilka söta rosa klockor på sista bilden!
    Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Vilken färg- och blomsterprakt du redan har!
    trevlig helg/Monica

    SvaraRadera
  3. Fina effekter med limegrönt och rosa. Vilken lycka att äntligen få blomning efter tio år. Det gäller att ha tålamod när man är trädgårdsmästare.
    Måste säga att sämre ogräs än liljekonvaljer kan man ha!
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  4. Den som väntar... fast tio år är ju länge. Härliga bilder som man blir glad av att få ta del av.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  5. Som alltid: Ljuvliga bilder av ljuvliga växter!! ;-)
    Men nog ska det finnas kvar nytt till juni... och juli.... och augusti.... också!! ;-)

    SvaraRadera
  6. Synd att du inte gilla liljekonvaljer jag är så rädd om mina få att jag grävde upp en efter en när vi skulle dränera om.

    SvaraRadera