Nu fortsätter min trädgårdsblogg
med bilder och text
som är till för alla som har lust att titta och läsa.
(Men, för all del, jag undrar fortfarande varför mitt inlägg till förmån för UNICEF inte fick i princip något gehör bland läsarna??? Jag måste erkänna att det tog lusten ur mig ett tag att vilja fortsätta vara öppen mot omvärlden. )
Ok. Själv är jag en privilegierad person som får leva i fred och frihet och odla min passion utan fruktan för repressalier. Jag går klädd som jag vill. Jag svär om jag har lust. Och jag får tro på vad jag vill eller låta bli. Och ett av de största privilegierna måste vara att jag får skriva vad jag vill utan att riskera att mina barn kidnappas och dödas eller att jag själv stenas till döds.
Jag behöver inte frukta att mitt lilla barnbarn måste sätta livet till när det flyr med sina föräldrar till en oviss framtid.
Allt detta är självklarheter i Sverige idag, men vad vet vi om morgondagen?
Septemberljuset är magiskt och dofterna helt förföriska. Här några dagsfärska bilder.
Från och med nu kommer jag att svara på varje kommentar. Det är kanske roligare att kommentera om man inte gör det för " döva öron".
Tack för att du tog dig tid!

