Mitt bästa trädgårdstips (eller ett av dem)
När jag var barn lekte jag ofta affär vid vedboden i vår trädgård. Där hade jag en liten plats i solen och i lä från nordan. Jag gjorde inordning affärsdiskar av stenar, brädor och lådor. Samlade i olika burkar och byttor "livsmedel" så som smör som jag gjorde av rivna maskrosblommor. Maskrosblad blev limpor och stjälken korv ;-))!
Denna lilla plats var inte störande för helhetsintrycket i trädgården utan tillförde ett spännande och roligt inslag. På den vägen är det för min del. Jag fortsätter att leka. Gjorde jag inte det så skulle alla krämpor ta över och och lusten att odla tryta. Jag "lurar" mig själv ut i trädgården med små projekt åt gången. Efter ett par veckor börjar kroppen vänja sig och vips är kroppen och jag överens och det börjar gå undan ,-))!
Hittade några bilder som kanske illustrerar lite av det jag menar.
Bilderna är från lite olika år.
Matchande färger i Krukträdgården
Små vattenkannor för bevattning av små krukor. Roliga inredningsdetaljer i Krukträdgården
Stilleben lite här och var är aldrig fel
Tak och väggar behövs i inredning
Krukor och urnor är fina blickfång






















