onsdag 29 februari 2012

ETT PAR VÅRDAGAR GÖR UNDER
                            MED SINNET OCH TRÄDGÅRDEN
Här är mitt lilla bidrag till vårtecken


Tjälen ligger kvar på sina ställen även om det syns att vårblommor och vårlökar vill börja titta upp här och var.
Dock blev jag förvånad när jag skulle inspektera  mina nedgrävda krukor i grönsakslandet. Trots att de flesta krukor satt fast som berget i tjälen lyckades jag få upp en av jordvivekrukor, den som heter 'Miss Indigo'. Och alldeles full av knoppar! Så här dags!
2011 såg en planta ut så här den 24.4:


Och så här idag den 29.2 -12!
Den vittnar om denna korta vinter med en lång och mild höst. Nu får den bo i växthuset och det skall bli kul att se om 
den växer till sig och slår ut om ett par veckor.
Nu blir det kallt igen ett tag from lördag, men visst är våren på G på Västkusten trots några bakslag - precis så som vår nordiska vår brukar!
                    Ha det gott- Gott Folk 
och glöm inte att det är NU man skall börja njuta! Våren går så fort över!

12 kommentarer:

  1. Idag har jag verkligen njutit förkylningen till trots;) Har börjat att rensa i rabatterna i förträdgården:) Nu har jag träningsvärk i ryggen men det är en skön värk:)) Vilken underbart blå primula:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar blå färg på Primulan.
    Undrar hur härdig den är? Får köpa och pröva ifall jag 'snubblar' över den någonstans i sommar.

    Här har solen visat sig från en klarblå himmel några få timmar idag. Satt lutad mot väggen på altan och njöt av värmen.
    Jodå, under mars månad sitter man nergrävd i en snögrotta och bara njuter. En och annan liten korvring ska hinnas grillas under tiden också :=)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Den Primulan var vacker.Härlig färg.Vi har haft vårvärme idag.Njutit i solen med en promenad.Skönt.Kram

    SvaraRadera
  4. Du har så rätt...visst gäller det att ta tillvara alla vårens nya tecken. Man blir lycklig för varje liten nyhet.
    Din vackra bild på Primulan är verkligen intensiv.
    Kram
    Randi

    SvaraRadera
  5. Nádherná miss Indigo!!!!!Krásná barva!Daja

    SvaraRadera
  6. Kaunis tuo sininen esikko.
    Mukavaa kevään odotusta.

    SvaraRadera
  7. Vilken sötnos!
    Ha en bra kväll//Ulrika

    SvaraRadera
  8. Så söt din primula är. Härlig blå färg.
    Jag har varit ute en stund och klippt lite perenner och rensat, jag håller med dig om att våren går fort. Och nu när jag jobbar mer gäller det att ta vara på de stunder man kan.
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Underbar primula, vilken färg. Jag älskar blå blommor. Hoppas att den blir lika fin i år.
    Ha det gott!!!!

    SvaraRadera
  10. Ja, visst njuter jag. Det är så sant, vi hinner ibland inte med riktigt. Men stannar man upp lite, sätter sig ner på en stol ute i solen, så märker man varje framsteg!
    Och glöm inte fikat då!
    ha det gott!
    Lena

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig färg på Primulan, och härligt med massa knoppar, då är det snart dags för VÅÅR blomning :)//Helen

    SvaraRadera
  12. Helt rätt! Jag har njutit hela dagen i leran. Den där primulan har jag också fastfrusen någonstans... om den fortfarande lever. Vacker är den i alla fall.
    Ha en fin helg

    SvaraRadera