fredag 6 juli 2012




     DAGS FÖR STÄNGDA DÖRRAR OCH   REGNKLÄDER...;),

men röda stövlar vägrar jag...(Läs HÄR om  röda gummistövlar inför Göteborgs 400-årskalas) jag har ju mina blommiga;)!

Nu har jag en avenbokshäck kvar att klippa - en av Bergets 'väggar'                       (Klicka på bilderna)

En annan vägg på Berget är honungsrosen som som breder ut sig på både i bredden och i höjden.Här svingar den sig i en hög tall. Doften på Berget är helt underbar redan trots att de flesta knoppar inte har ens slagit ut ännu

Rolig prydnadslök Allium 'Hair'
'Huvudet' med 'håret' har krympt under åren men kanske kan lite Chrysan göra susen till nästa år? 

Daggrosen är min favoritvildros. Den har jag i både kruka och som staket'tapet'.

En trevlig surjords- eller dammkantsväxt är Kalmia angustifolia

         Ha det fint!

5 kommentarer:

  1. Vilken rolig Allium, den kände jag inte till.
    Visst är det härligt när det doftar i trädgården? Själv har jag inga rosor, men fyra stora doftschersminer som sprider en underbar doft!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Min honungsros är på upphällningen nu - trädgården är täckt av hennes nysnö idag. Så trevligt för dig att ha kvar det underbara!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ska också klippa min lilla avenbokshäck (10 plantor) men regnet kom emellan så jag får vänta lite med det:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Ser härligt ut där på berget och avenboken är så snygg! Jag har min kvar att klippa också, hinner inte med. Snygg hmm rolig allium!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  5. Vad fint det blommar på ditt berg! Alliumen var ju för härlig, har inte gillat den i kataloger men nu på din bild blev jag så sugen!
    Daggrosen tycker jag är vacker, så glad att jag fick tag på ett skott.
    Ha det fint!
    Blomkärringen

    SvaraRadera