onsdag 25 juli 2012





VÄXTER MED ANNAN BETYDELSE
Gillar man rostiga prylar i trädgården som jag - då faller även växter med 'rost' mig i smaken. En sådan är kopparstarr med namsorter.  Den får fröså sig lite som den vill. Jag hittar alltid någon användningsområde för dem, som att t.ex. ha någon i en rostig kruka speciellt på hösten.I sommar har jag en plan för alla kvarvarande självsådda... ;)! DEN avslöjar jag när planen är genomförd!


Kopparstarr i rostig nät'kruka'
Det kommer stora och små tuvor lite varstans. Väntar man inte för länge så är de lätta att dra upp om de hamnat s.a.s. fel

Dyr rost och billig dito - lika snygg oavsett priset ;)  - i mitt tycke!


En annan växt med 'en annan betydelse' är nostalgiväxter.
En liten lilja som inte väcker habegär hos någon annan än hos mig ;)! Denna lilla, namnlösa har följt mig i 14 år. Det var den absolut första blomman som jag planterade på denna tomt. Den fick följa med hem som en krukväxt från blomaffären. Nu sprider den sig lite varstans och inte ens liljebaggarna har upptäckt den.

Tack för att du tittade in!




4 kommentarer:

  1. Kaunista heinää.
    Sinulla on niin taiteellinen puutarha.
    Ihana lilja.
    Nyt on lämpöäkin tullut.
    Kävimme eilen Nödingessä, ei kaukaa teiltä.
    Mukavia lämpösiä päiviä sinne!

    SvaraRadera
  2. Moi Anja! Puutarhasi on niin yllätyksiä täynnä, ja vaihteleva. Pidän siitä paljon. Pidän erityisesti sinun perhosista, tänään niitä näki puutarhassa taas,ei ole sateen aikana paljon nähnyt. Minun loma on nyt tältä kertaa loppu, ja huomenna töihin taas, onneksi ainakin tänään tuli oikea lomapäivä. Terveisin Marika

    SvaraRadera
  3. jag gillar rost och även kopparstarren som jag äntligen fått att överleva:)
    Skickat ett litet paket till dig idag med lite smått:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  4. Kara Anja! I am too long absent from viewing your lovely garden and creative posts. Ah . . . so much to do and too little energy to get everything done. I love your rusty butterflies. I am releasing Monarchs everyday now. Sweet story about your lily . . . I would find it precious too. Kram/Carol

    SvaraRadera