söndag 24 april 2016



                                    Neeejjj!

     Vad är det frågan om?!
Har du dåliga nerver eller är deppad - titta inte på de åtta första bilderna;-)!


Men den här tål att tittas på ;-)! En bedårande sippruta från Nordamerika som anlände hem till mig via Odlarglädjens webbshop!
En shop som jag varmt rekommenderar. Fina välrotade, krukade plantor och ett underbart sortiment av växter.

Som tur är har vi flera plusgraders och snön ligger förstås inte kvar. Men, lite chockartat ändå.

           Ha det gott och tack för titten!

11 kommentarer:

  1. Här kom det en by med snö också men inget som lade sig över huvud taget som tur var :) Hoppas nu att detta var det sista av "vintern" och att det kan bli lite varmare :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Ja huvva!!
    Inget roligt alls med denna köld. Snacka om april-väder!

    Vi har inte fått snö men har minusgrader varenda natt så det ligger frost.

    I dag blir det ingen trädgård för mig för vi ska åka och montera ner växthuset vi lyckades fynda i fredags :D

    Kram till dig och NEJ! jag kommer inte att sluta blogga! Inte nu i varje fall

    Veronica

    SvaraRadera
  3. HU!
    Vackert ändå, såhär på avstånd... Kanske "rysligt vackert" beskriver känslan bäst. Skönt att snön nu smält.
    Så fin sipprutan är! (Tack för tipset om det köpstället... Ska - inte, hm ;o) - in o kolla...
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  4. Kraftigt snöfall hade vi i går kväll också, det mesta har smält bort men det är kyligt ute, bara några plusgrader. Idag håller jag nog mig inne, inte ens min gamla, tjocka vinterjacka kan värma mig nu.

    Trevligt att du hittat Odlarglädjen, där finns en hel del spännande växter. Drivs av en kompis till mig. Vi bor i närheten så det brukar bli ett besök varje år.

    SvaraRadera
  5. Hej, nej,då! Inte blir man förfärad, det är ju April! Så här brukar det vara då, fast ännu har vi inte fått snö i det iskalla regnet, som öser ner just nu. Bara att ta rast! Och sen ut igen o spetta i Elefantgräset. Det måste halveras och det är INTE lätt att dela ett välvuxet sånt gräs ska jag säga! Ska aldrig mera plantera gräs i rabatter!
    ha det gott, imorgon är det vår igen!
    Lena

    SvaraRadera
  6. Usch och fy, va tråkigt! Här har vi som tur är inte fått snö men kallt är det.
    Odlarglädjen besökte jag en gång på resa med trädgårdsföreningen. Ett mycket trevligt sortiment, kul att plantorna är bra när man köper på webben också. Kanske borde testa det:-)
    Kram Nora

    SvaraRadera
  7. Usch det där vill vi inte ha nu.Men får vi nederbörd idag så blir det nog snöblandat regn för det är svinkallt ute.Den där sippan var ju jättefin.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  8. Ja fy för det lede. Jag gjorde i ordning mina odlingslådor idag när snön började falla. För en sekund eller så trodde jag det var knoppar från körsbäret Accolade (som ju fåglarna brukar knipsa av) så jag blev faktiskt lite lättad att det var snöflingor och inte ett helt gäng domherrar som härjade i det tysta ovanför mig :)
    Ha en fin vecka /Lotta

    SvaraRadera
  9. Himmel och pannkaka! Men jag tror att växterna klarar bakslaget bättre än vi!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vackert är det ju, men stackars växterna! Hade precis satt ut mina salladsplantor när värsta hagelskuren kom och sen låg jag i landet och fnulade med morotsfröna i ett annat oväder. Verkligen värsta aprilvädret.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  11. Onneksi kevätkukat kestää vähän pakkastakin. Onpa teille tullut paljon lunta.

    SvaraRadera