lördag 30 april 2016



                                                 
    Vad har Du för trädgårdsdrömmar?
Själv har jag jättemånga. De allra flesta förblir drömmar, men en liten dröm tänker jag förverkliga och är redan på god väg...:-))
Jag håller på att anlägga en liten äng på ett par kvadratmeter som ska innehålla auriklar, vivor, vitsippor,och blåsippor.
Den här kalla våren är ingen större "hit" för min kropp men för vårblommorna har det varit jättelyckat. De håller sig länge och det njuter jag av! Här samsas Primula 'Johanna' med vitsippan 'Dark Leaf'. Så småningom blommar även vitsippan, Anemone nemorosa 'Blue Eyes' och Hepatica henryi. Ska gräva upp min ungerska blåsippa, H. transsylvanica från en undanskymd rabatt och plantera på ängen. Hela härligheten ligger på en "hylla" i ögonhöjd....:-)!


Just nu slår surjordsväxter ut också så som denna tibetanska i sin strikta "rob" av läderartade blad och stela, vita små klockor.

                                 Önskar alla en trevlig helg! 
          Kanske får vi äntligen lite varmare  och soligare?

2 kommentarer:

  1. Härliga växter! Och du, Anja... I morgon kommer värmen!
    Vi har ju rasat ut vintern nu...eller hur?
    Hälsningar Lena

    SvaraRadera
  2. En liten äng – det låter ljuvligt och blir det säkert också med dig som skapare! Kallt är det här också.

    Väntar spänt på ditt råd när det gäller färgsättning av orangeriet, litar på din smak!
    Kram

    SvaraRadera