onsdag 9 maj 2018




                                        Bild"beroende"

- Bli det här bra? - frågar jag mig, när jag har gjort något arrangemang med pynt och växter. 
Det vet jag inte förrän jag har sett bilderna.
Måste ut och fota och sedan titta på bilderna för att se om jag är nöjd. Undrar i mitt stilla sinne om det finns andra som gör likadant? Är det ovanligt eller till och med jättevanligt?
För egen del tror jag att det beror att jag har ingen konstnärlig/dekoratörsutbildning och vet inte i förväg om min idé funkar. Jag kör sas egen stil utan förebilder och har endast min egen känsla att tillgå.


Aj,aj! Inte snyggt med slarvigt isatt plastkruka i en lerdito. Jag tycker väldigt illa om den här typen av  slarv...speciellt hos mig själv...;-)




                 Älskar kontraster.


         Nu börjar pyntandet av Krukträdgården. Nu är det vår? Sommar? Varmt är det oavsett :-)!

                            Ha det så gott!

9 kommentarer:

  1. Så frodig og flott det er i krukke hagen din. Driver fortsatt og luker, og har bare satt ut noen få krukker. Men går og prøver og funderer, luker litt, tenker litt, og gjør om. (men jeg fotograferer ikke) Det har jeg overlatt til Lars.Bør kanskje prøve meg igjen, litt lettvint å overlate det til ham...
    Det ser bra ut hos deg/Eirin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehhee! Vi är olika. Jag skulle aldrig lämna detta roliga till någon annan ;-), men din insats motsvarar kameran. Det är kanske därför som jag fotar? Har nämligen ingen att ha som smakråd :-)

      Radera
  2. Hej Anja!
    Det blev riktigt fint, och plastkrukan såg jag inte förrän jag läste texten.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...Och jag såg den inte förrän på bilden...plastkrukan, alltså;-)!

      Radera
  3. Snyggt Anja! Och precis som Maribel så såg jag inte plastkrukan förrän jag läste texten:-)
    Kram Nora

    SvaraRadera
  4. Jag såg den ;)

    Jag gör nog lite som du! genom linsen framförallt ser jag det som inte ögat ser!
    Ibland blir det lite för mycket intryck när man ska ta in allt på samma gång medan det på bild blir "avskalat" och enklare att se hur det ser ut på riktigt... Eller inte på riktigt :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra du förklarar det! Där har vi det:"...mycket intryck när man ska ta in allt på samma gång...."! Så är det - bl.a. ;-)!

      Radera
  5. I really appreciate your professional approach.These are pieces of very useful information that will be of great use for me in future.

    ดูหนัง

    SvaraRadera