torsdag 13 januari 2011

TRÄDGÅRDSREKVISITA ....
(med mönstrad rost. Se flera mönster hos Katarina)


                       ...SOM FÅR IGÅNG MIG...


... STRAMA FORMER....

                                     ...MJUKA FORMER...


                              


                            ...OCH STILLEBEN I ROST


               DESSA NYANSKAFFNINGAR ÄR FRÅN:
                                              
                             Ljus & Fägring (Klicka på länken)
                SOM HAR HAFT REA PÅ ROSTIGA SAKER.


AFFÄRENS HEMSIDA ÄR UNDER UPPBYGGNAD FÖR ATT KUNNA SERVA FOLK ÄVEN VIA WEBBBUTIK! 

35 kommentarer:

  1. Rostiga trädgårdsgrejor tillhör mina favoriter.Börjar ha en ganska stor samling nu

    SvaraRadera
  2. Just rostiga saker har jag alltid älskat , har väl en hel del som jag både hittat på affären och i skogen:)Synd att man inte kommer in på sidan blev ju såå nyfiken på den:)
    Berit

    SvaraRadera
  3. Rost är läckert! Mina rostiga konservburkar väntar på vårblommor (inomhus). Resten ligger begravt under snön. Fina rostiga saker du hade hittat. STOR varm kram från Eva Linnea

    SvaraRadera
  4. Snyggt med rost. Den där strikta krukan/korgen var lite annorlunda, snygg ! Annars var ju hjärtana för söta i alla fall...Ska titta in där på sidan en annan dag.
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  5. Tänk att rostiga saker kan vara så fint! Man kan nog nästan inte få för mycket av vackra saker i trädgården :)
    Tjingeling

    SvaraRadera
  6. Fint! Precis vad vi trädgårdsnördar behöver;)
    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  7. Åh, så mycket fint. Det kommer att bli så snyggt med grönt!
    Karin

    SvaraRadera
  8. Jättefina! Gillar också rostiga trdgårdsateraljer. :)
    Kram,
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  9. Mycket fina, väcker habegär. Det gör även bilderna du mailade mig.
    Såg som hastigast att det handlade lite om trender i sista AoT men missade om rostiga prylar fortfarande hör dit. Trendigt eller inte - det finns ingen snyggare färg i trädgården :-)
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  10. Så snygga grejer! Den stora krukan/korgen är helt underbar, lika fin utan något i som med något iplanterat.
    Mukavaa pyhää!

    SvaraRadera
  11. Magnificent photos! So love all these creative rust patterns! But especially love the last photo of still life in rust!

    SvaraRadera
  12. Anja, du undrade om jag hade varit i Samarkand, och det har jag. Vi var där i somras och den var helt underbar. Jag har skrivit om det i bloggen ... börjar känna mig lite tjatig nu :)
    http://utomhusliv.blogspot.com/search/label/Uzbekistan

    SvaraRadera
  13. Hej Anja!
    WOW!!! Vilka vackra rostiga prylar du har köpt!
    Håller med dig om att rost är vackert, gillar det skarpt :=)

    SvaraRadera
  14. Vad fantastiskt bra hortensian passar till den flätade rostkrukan!! Finurligt av dig, Anja! ;-)
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  15. Wow så mycket fint! Och så annorlunda tolkning av temat:)
    Ha ett härligt veckoslut!
    Charlotta

    SvaraRadera
  16. Första bilden är ju helt underbar jag alla är det. Sen bilden till hö. i headern underbar!!! Jag tycker om färgskalan. Ha en fin fin helg/Gela

    SvaraRadera
  17. Hej igen Anja ! Vad trist att bokstavskoden ska vara så trixig, ska framföra kritiken till webbhotellet får vi se om det blir någon bättring.
    Det är väl meningen att folk ska kunna kommentera utan problem tycker man. Ha en fin helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  18. Such sophisticated patters! Beautiful!

    SvaraRadera
  19. Älskar rostiga och slitna saker, zink, järn och mässing. Och hortensia passar så bra till det torkad som levande.
    Önskar dig en trevlig helg.
    / Pella

    SvaraRadera
  20. Härligt med rostiga saker så himla snyggt det gillar jag skarpt.

    Ha en fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  21. Åhh vilka härliga rostiga saker! Jag gillar rost!
    Ha en fin kväll! / Irene

    SvaraRadera
  22. Rostiga saker gillar jag//Britt

    SvaraRadera
  23. Mina absoluta favorit krukor... de passar till allt. Den där ljusstaken var helt underbar den blir jag allt lite avis på.
    Vi får åka dit när jag kommer nästa gång.
    Ha en bra helg
    Annika

    SvaraRadera
  24. Vacker dekoration!!! Det är så fint med rost!
    Har också njutit dina Primulor i tidigare inlägg som jag missat! Uhmmm!!!

    SvaraRadera
  25. Läckert med rostiga, vackra föremål! Den där flätade krukan väcker habegär direkt!
    Hur har du det bland snödrivorna? Visst börjar vi bli lite mätta på härligheten? Eller?
    Kram på dej, Anja!

    SvaraRadera
  26. Rostigt är snyggt! Kan man köpa det på rea blir det ju ännu bättre;-)
    /Anette

    SvaraRadera
  27. Heisann Anja!

    Fantastiske farvekombinasjoner og mønster.
    Og du er super på å fotografere! En glede å titte inn på bloggen din!
    G0' hælj ;:OD)

    SvaraRadera
  28. I like rust on metal - it adds character and age.
    Have a nice weekend.

    SvaraRadera
  29. Rostiga saker och grånat trä, ja tack! Men just nu längtar jag mest efter lite takdropp...
    Kram

    SvaraRadera
  30. Rostiga föremål är vackert, så är det bara med ett undantag ...rostiga bilar. Den rostiga ljusstaken och krukan...vill ha, så snyggt.
    Ha en fortsatt trevlig helg
    Susanne

    SvaraRadera
  31. Verkligen snyggt,gillar det rostiga :) Kram Suss

    SvaraRadera
  32. Interesting and stunning photography and objects Anja! The hydrangea with the rust color is perfection! Lovely! Kram Carol

    SvaraRadera
  33. Ojoj så mycket fint du har! Jag älskar rostiga saker och blev så lycklig när jag hittade en snarlik krans som den du visat tidigare, den med blad. Så den gav jag mig själv i julklapp.
    Vad det är svårt att komma till dig nu Anja...oftast får jag upp en ruta där det står att profilen ej är tillgänglig. Då får jag gå via min blogg istället. Undrar vad det beror på?? Det händer bara när jag ska besöka dig.
    Må så gott!
    Ninni

    SvaraRadera