fredag 22 februari 2013



MARKEN ÄR FRUSEN 
MED ETT TUNT SNÖTÄCKE
- ändå doftar luften vår!
Inga blommor. Inga synliga, svällande knoppar. 'Stendött' i trädgården. 
Ändå finns den där speciella doften, vårdoften, i luften.
Den inspirerar till att skaffa årets första hybridranunkel. Den står ute om temperaturen står på noll eller över och som vanligt ser jag den genom köksfönstret. Där utanför har jag skapat ett riktigt tittskåp inifrån  - ett sätt för mig att vila blicken på något som tilltalar mig, ett sätt att överleva vintern.
I "tittskåpet" har jag samlat kransar som har prytt ytterdörren och annat under julen och vintern.

7 kommentarer:

  1. Vilket vackert tittskåp du har Anja.
    Doften av vår måste vara härligt att andas in :=)
    Här doftar det bara snö, snö och snö

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Älskar ditt tittskåp :)
    Härlig ranunkel - förstår att du njuter... av den och av doften av vår.
    Här känns det som om våren nog låter vänta på sig ännu ett tag... men åh vad jag längtar :)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Se on totta, että keväällä on ihan oma tuoksunsa ja valonsa myös!

    SvaraRadera
  4. Underbar ranunkel, har tyvärr inte hittat några här på Gotland - men chansen finns ju fortfarande!
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  5. Härlig idé med tittskåp utanför köksfönstret! Det borde jag nog också göra! Ha en fin helg! :) Mia

    SvaraRadera
  6. ÅÅ jag förstår och nästan känner doften av vår ändå hit upp i snöiga norr:)Den där speciella doften som kommer på våren och vibrerar i luften.
    Ditt tittskåp är så fint och inte blev det sämre med de kransarna heller.
    Ha en underbar helg !!

    SvaraRadera
  7. Och så underbart att du låter oss få kika lite genom ditt titthål. Vackert blickfång!
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera