tisdag 12 juli 2016



                                 

Nu säger jag det som jag aldrig trodde att jag skulle säga högt eller ens tycka:
           Min trädgård är magisk!

Jag inser plötsligt att jag har lyckats! Trädgården inger den känslan som jag har varit ute efter. Men, den kräver sin insats av arbete varje vår/försommar. Det har vi gjort i år och just nu skulle jag inte byta med någon annan.
Det är min känsla och min (vår)trädgård och jag (vi) är faktiskt värd berömet!

Heliotrop är en underbar blomma med den ljuvligaste av dofter som sprider sig i hela växthuset

Kom gärna och se själv och bilda egen uppfattning. Du kanske tycker något annat men det gör inget. Vi är olika. Tycker olika. Har olika smak. Och det är just det som är så berikande för en människa!

Välkommen söndagen den 17/7
Mellan klockan 15-19!

8 kommentarer:

  1. Jag kommer tyvärr inte att komma! Och just nu kom jag på att jag inte svarat på ditt mejl !!

    Jag antar att trädgården är på sin Peak nu för jag tyckte den var magisk sist jag var hos dig för 2 år sedan och då var du inte 100% nöjd!
    Det är Okey att slå sig för bröstet!

    Bra jobbat :D <3

    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis! Är man nöjd med den egna trädgården då har man lyckats för ingen är väl mer kritisk än en själv ;) Hoppas det kommer många besökare till er! Och tänk sen kan ni njuta av er vackra trädgård och allt jobb ni lagt ner resten av sommaren :)
    Ha det sommarskönt och hoppas vädret blir bättre i fortsättningen!

    SvaraRadera
  3. Tror att det är lätt att bli "hemmablind" för man (jag ) ser alltid trädgården med nya ögon när man fått beröm för den :) Det är klart att du får säga att din trädgård är magisk :)Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Jag är övertygad om att din trädgård är magisk Anja, din stora kunskap om växter, kombinerat med den känsla du har för allt levande kan inte bli något annat än magiskt!

    Sedan har vi (jag) alltid en förmåga att titta på min trädgård med Argus ögon, det är så nyttigt att få respons från besökare som inte tittar med självkritiska blickar utan ser något annat.

    Hoppas du får många besök!

    SvaraRadera
  5. Det känns som om jag redan har varit i din trädgård med alla dina fina bilder och beskrivningar av trädgården, ert arbete, era/dina drömmar och dina funderingar här på bloggen. Men det är förstås nå´t helt annat att få se den i verkligheten, se helheten och njuta av det magiska. Jag ser fram mot det, när det än blir.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej Alla!
    Måste bara säga att jag har "kommit på det alldeles själv" - alltså att trädgården är magisk. Ingen annan har uttryckt det ;-))!

    SvaraRadera
  7. Gratulerer! Jeg er ennå langt fra det målet, men passer på å nyte de delene av hagen som jeg til ulike tider er fornøyd med. Lykke til med åpen hage på søndag! Hilsen Anne-Kristin

    SvaraRadera
  8. Vilket underbart inlägg, Anja! Tänk va härligt att få njuta av sin trädgård som man har arbetat så hårt med i så många år och veta att ens arbete bär frukt! Grattis, Anja!
    Kram Nora

    SvaraRadera