tisdag 25 juni 2019



Min kamera har slutat att fungera

Skulle ta en fotorunda i trädgården på midsommardagen, men kameralinsen började protestera genom att åka ut och in  helt hejdlöst. Kan man rparerasådant? Antagligen inte.
Jag får börja jakten på en ny.Kom gärna med förslag :-)!
Här följer några av de sista bilderna jag tog med kameran.


Rosornas tid är nu

Äggen är hårdkokta

Pynt á la Anja

Grymt att behöva vara utan kamera just nu när det är som vackrast. Mobilkameran är inget för mig.

                                                              Ha det gott
                    Anja
                                         
                                          Kolla på fler inlägg i TrädgårdsFägring

10 kommentarer:

  1. Aj då, så himla trist! Det kan inte vara något med batteriet bara? Kolla! Nä mobilkameran gillar inte jag heller men men...
    Jättefina och somriga bilder och chokladblomman är ljuvlig :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Hej Anja!

    Nu är det vackert i ditt paradis! Du har sannerligen ett utvecklat sinne för detaljer, sammantaget blir det en spännande helhet av ditt pynt. En konstnärlig begåvning som dessvärre inte drabbat mig.
    Trist med kameran, det är ju nu som den behövs när det händer massor i trädgården.
    Fundera över vad du vill ha av en kamera. Min gamla kamera, innan jag köpte systemkamera, använder jag fortfarande ibland för den är så enkel att hantera och levererar fina bilder. Det är en Sony Cybershot DSC-HX300.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för komplimangen Gunilla. Har absolut ingen aning om det handlar om någon något "utvecklat" sinne för detaljer, men visst! Jag är i mångt och mycket en "detaljist"...;-). Tror mig ha löst kamerabehovet...:-)

      Radera
  3. Hej Anja!
    Trist att kameran inte fungerar, den vill man inte vara utan. Det kan vara ett enkelt fel, så jag skulle nog fråga på en fotoaffär. Jag har en liten Nikon Coolpix, som får plats i fickan, men har faktiskt börjat ta mer bilder med telefonen. Min större kamera Fujifilm Finepix S1 rekommenderade fotohandlaren. Snyggt i din pynthörna.
    Ha det bra /Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska lämna kameran för bedömning om det är någon idé att reparera den. Just nu har jag dock löst problemet...:-)

      Radera
  4. Anja!
    Så tråkigt att din kamera slutat fungera, lycka till med reparation eller att hitta en ny. Den levererade i alla fall stämningsfulla bilder innan den gav upp.
    Rosornas tid är verkligen nu. Honungsrosen på landet doftar sagolikt och då är det lätt att bortse från all ohyra som i år drabbat rosorna här hos oss.
    Fortsatt skön sommar till både Dig och Anders!
    /Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Birgitta, även min honungsros har tagit sig till nya höjder....och doften över berget är bedövande!
      Hälsningar till Dig och Sune!

      Radera
  5. Pynt á la Anja - det är så vackert och inspirerande. Förhoppningsvis kan jag nån gång skapa mig en liten innergård och härja fritt inspirerad av dig.

    Tips på kamera har jag nog inte men jag rekommenderar dig att besöka Scandinavian photo. De är trevliga och tålmodiga :)

    Ha det härligt! Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carina! Har dock löst kameraproblemet:-)!

      Radera