onsdag 16 september 2020

                                                                 Ehsan,   

                               en virtuos med häcksaxen

De flesta trädgårdsägare känner av begränsningar i kroppen med stigande ålder. Det är förstås mycket individuellt hur man åldras,men många med mig känner att vissa moment är svåra att utföra själv.

Därför har jag svävat lite mellan hopp och förtvivlan när det gäller mina låga buxbomsparterrer. Man brukar rekommendera klippning före midsommar och nu är det ju september...så att...panik! 

Att anlita någon annan som ska göra jobbet kan bli så dyrt att det känns orealistiskt att genomföra. Men, jag beslöt ändå att googla och se vilka anbud jag kunde få. Amedi Trädgårdsservice EF fick jag kontakt med genom någon av dessa serviceföretag som bemannas av pensionärer.

Amedi Trädgårdsservice EF är en nyetablerad, registrerad  firma som utför det mesta av trädgårdsrelaterade jobb. 

Jag måste säga att mina häckar har aldrig varit så fint klippta. Eshan är en riktig virtuos med häcksaxen. Vilken lättnad både när det gäller arbetsutförandet och priset. Jag är oerhört tacksam för den hjälp jag fick idag.

Vill du se flera bilder på hans arbeten så finns de här, på han fb-sida:

https://www.facebook.com/amedi.ehsan

Han vill att man tar ett kort på utfört arbete. Här är ena hälften - den andra finns i trädgårdsrummet Salen, men bilderna blev inte bra.
Den vita floxen fortsätter att glädja mig. Idag såg jag hur bra grannens rudbeckia lyste som gula små solar bakom.

                                            Detta "ogräs" kan jag inte få nog av 


Länkar som vanligt i trädgårdsportalen TrädgårdsFägring!  

                   Ha det gott gott Folk!   
                          /Anja    

8 kommentarer:

  1. Hvor er det skønt man stadig kan få kvalificeret hjælp til havearbejde. Hækkene ser flotte ud og manden selv ser ud som om han har helt styr på den slags fin-klipning. Synes ofte jeg hører om havefirmaer som ikke kender forskel på stauder og ukrudt...
    Også dejlige blomsterbilleder!

    Hilsner fra Ulla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ulla!
      Ja, det är ju sådant man är rädd för att "trädgårdsmästaren "inte ser skillnad mellan perenn och ogräs. Den här mannen gjorde det och var så himla duktig! Förresten: Vad roligt att "se" dig här!

      Radera
  2. Hej Anja!
    Så bra att du har hittat bra hjälp. Det är inte lätt att klippa så det blir rakt och fint. Ljuvligt med flox som blommar nu, mina har blommat klart. Köpte några nya som snart slår ut, doften är härlig.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. På bilden syns bara en del av de han klippte. allt blev perfekt. Ja, flox är nog en sensommarfavvo för mig med och jag är förvånad över att dessa blommar så sent i år.

      Radera
  3. Så ska en välklippt parterr se ut snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt Daniel. Men, idag kan vem som helst i princip kalla sig för trädgårdsmästare...med uselt resultat för dyra pengar för kunden. Här är dock en man som vet hur man klipper häckar och parterrer.

      Radera
  4. Skönt att det löste sig! Det är ett elände att känna sig begränsad. Resultatet ser väldigt bra ut. Har funderat på seniorhjälp, finns något liknande här, men vet inte jag kanske måste vara pensionär själv...

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte behöver du vara pensionär för att anlita dem. De är till för alla som vill ha lite hjälp i trädgården. Dessutom kan man ha tur och få, som jag, en med över 30 ärs erfarenhet...

      Radera